sztuk modelu - sukces raczej mizerny. Teraz na fali rosnącej popularności kompaktowych aut sportowo-rekreacyjnych Volkswagen wraca do produkcji off-roadowej wersji Golfa. Szkoda, że idzie po najmniejszej lini oporu.Obiecująca stylistyka, ale napęd szosowyNowy model pokazany na salonie paryskim stworzony został na bazie Golfa Plusa i wygląda dość groźnie. Auto wyposażono w 17-calowe alufelgi, powiększono o 20 mm prześwit, dodano szersze zderzaki i nadkola z plastikowymi wstawkami oraz chromowane osłony podwozia. Trzeba przyznać, że całość sprawia solidne i obiecujące wrażenie. Podobnie jest we wnętrzu, gdzie profilowane fotele, chromowane wstawki w desce rozdzielczej, jasna kolorystyka tapicerki oraz aluminiowe nakładki na pedały podkreślają sportowy charakter pojazdu. Dodatkowe uchwyty na napoje oraz rozkładane stoliki w oparciach przednich siedzeń poprawiają funkcjonalność modelu. Praktyczne schowki umieszczono także pod fotelami.Zaletami CrossGolfa są duża przestronność i łatwość dopasowania wnętrza do aktualnych potrzeb. Tylną kanapę można przesuwać wzdłużnie i składaćjej oparcia, kształtując w ten sposób pojemność bagażnika od 395 l przez 505 l aż do 1450 l przy złożonych siedzeniach. Dużym zaskoczeniem jest to, że CrossGolf wyposażony zostanie w napęd tylko na przednią oś. Oznacza to, że mimo off-roadowego wyglądu jazda w terenie nie będzie jego mocną stroną. Sprawdzi się za to na autostradzie i w mieście, gdzie wyższe krawężniki i ewentualne dziury w nawierzchni nie będą stanowiły dla niego poważniejszych przeszkód. Volkswagen proponuje do wyboru 4 wersje silnikowe: dwie wysokoprężne i dwie benzynowe. Wśród nich godna polecenia będzie najnowsza jednostka 1.4 TSI z podwójnym turbodoładowaniem. Osiąga ona moment 220 Nm w zakresie od 1500 do 4000 obr./min, co zapewnia dużą elastyczność i szybką reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Do przeniesienia napędu na przednią oś silniki 1.6 oraz 1.9 wykorzystają skrzynie manualne 5-biegowe, a 1.4 i 2.06-biegowe. Do diesli dostępna będzie opcjonalnie przekładnia DSG. CrossGolf pojawi się na rynku z delikatnym poślizgiem. Mimo wcześniejszych zapowiedzi sprzedaż modelu rozpocznie się nie w listopadzie, ale dopiero w pierwszym kwartale 2007 roku.
Volkswagen CrossGolf - Czy teraz się uda?
Pierwszy uterenowiony Golf pod nazwą Country pojawił się na rynku w 1990 roku. W ciągu dwóch lat produkcji taśmy montażowe fabryki Steyr-Puch w Austrii opuściło 7,7 tys.