- Volkswagen Touran – moda nie sprawdzi się w wakacje
- Volkswagen Touran – dostępny także w wersji 7-miejscowej
- Volkswagen Touran – potężny i praktyczny kufer
- Volkswagen Touran – dobry, ale nie z pełnym obciążeniem
- Volkswagen Touran – moim zdaniem
- Volkswagen Touran – to nam się podoba
- Volkswagen Touran – to nam się nie podoba
- Volkswagen Touran – dane techniczne
- Volkswagen Touran – osiągi (dane fabryczne)
- Volkswagen Touran – wyposażenie
- Volkswagen Touran – ceny i gwarancja
SUV-y nie dają szans na przetrwanie zarówno samochodom klasy średniej (wyjątkiem na krajowym rynku jest Passat – w 2018 r. zarejestrowano 9192 szt.), jak i vanom. Sprzedaż Tourana (2911 szt.) w Polsce była w ub. roku ponad dwa razy mniejsza od Tiguana (6847 szt.). Trochę to niezrozumiałe, biorąc pod uwagę to, że kompaktowy SUV Volkswagena względem vana jest o prawie 13 000 zł droższy, a przy tym mniejszy i ciaśniejszy. No cóż, jest za to bardziej modny!
Volkswagen Touran – moda nie sprawdzi się w wakacje
Jednak nie każdy, kto jeździ SUV-em, ma przecież 5-osobową rodzinę. Co innego właściciele vanów. Ich użytkownikami są najczęściej rodzice mający od 3 do 5 pociech. Oni mają modę w nosie, dla nich liczą się przestronne i funkcjonalne wnętrze oraz przepastny bagażnik. Cechy te ma właśnie Touran. Produkowany od 2003 roku (obecnie na rynku 2. generacja) van Volkswagena dzięki pudełkowatemu nadwoziu pozwala zabrać na pokład do 7 osób, a w kufrze zmieści prawie 2000 l.
Volkswagen Touran – dostępny także w wersji 7-miejscowej
Bazowo występuje w 5-miejscowej wersji (3. rząd siedzeń jest dostępny w opcji, w zależności od wersji wyposażeniowej i tapicerki kosztuje od 1830 do 3720 zł) i wówczas jest niezwykle przyjazny rodzinie. Zachwyca nie tylko dużą ilością miejsca w obu rzędach siedzeń, lecz także praktycznym systemem tylnych siedzeń. Zamiast klasycznej kanapy zastosowano w nim trzy niezależnie regulowane fotele (przesuwane wzdłuż i z regulacją oparcia), które po złożeniu oparć tworzą wraz z podłogą bagażnika płaską powierzchnię. Środkowy fotel jest minimalnie węższy od zewnętrznych miejsc, dzięki czemu, gdy zechcemy podróżować we czwórkę, wszystkim pasażerom będzie bardzo wygodnie. Z kolei, gdy potrzebujemy zabrać na pokład np. narty lub deskę surfingową, transport i załadunek tych przedmiotów jest dziecinnie łatwy.
Volkswagen Touran – potężny i praktyczny kufer
Skoro mowa o funkcjonalności, to warto wspomnieć o: stolikach znajdujących się w oparciach przednich siedzeń, łatwości montażu fotelików w zaczepach Isofix oraz opcjonalnym oknie dachowym, pozwalającym dzieciom obserwować góry lub startujące samoloty. Jedyny powód do narzekań daje mała liczba portów USB (jeden), na szczęście w aucie znajdowały się jeszcze 3 gniazda 12-woltowe i jedno 230 V, umożliwiające skuteczne ładowanie laptopa (moc 150 W, częstotliwość 50 Hz).
O komfort termiczny dbała z kolei seryjna w Highline klimatyzacja 3-strefowa. Mając do dyspozycji aż 834 l bagażnika, nie musimy ograniczać się z walizkami. W kufrze Tourana bez trudu zmieścimy 2 komplety nart z butami i kaski oraz walizki dla 4 osób, i to przy zaciągniętej rolecie. Co ważne, na pokładzie mamy jeszcze pełnowymiarowe koło zapasowe!
Volkswagen Touran – dobry, ale nie z pełnym obciążeniem
150-konny doładowany benzyniak całkiem nieźle radził sobie w trasie z w pełni załadowanym autem. Dobrze reagował na gaz już od niskich obrotów, na autostradzie zachwycał cichą pracą i rozsądnie zużywał paliwo (średnio 7,8 l/100 km). Niedostatki mocy dało się odczuć tylko na stromych podjazdach oraz gdy trzeba było szybko wyprzedzić.
Volkswagen Touran – moim zdaniem
Może i SUV-y lepiej wyglądają oraz są poręczniejsze w prowadzeniu, ale na wakacyjne wojaże z rodziną nie ma lepszego auta od vana. Wariant z 1,5-litrowym benzyniakiem i „automatem” daje radę, choć tym, którzy planują częste trasy z pełnym obciążeniem, radzimy zakup wersji z dieslem.
Volkswagen Touran – to nam się podoba
- Przestronne i funkcjonalne wnętrze,
- pojemny bagażnik,
- dobre prowadzenie,
- niezły komfort,
- nowoczesne multimedia i systemy bezpieczeństwa.
Volkswagen Touran – to nam się nie podoba
- Wysoka cena testowego auta,
- 1,5-litrowy benzyniak za słaby do jazdy w górach z pełnym obciążeniem,
- 2 lata gwarancji.
Volkswagen Touran – dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 1498 |
Moc (KM/obr./min) | 150/5000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 250/1500-3500 |
Skrzynia biegów/napęd | aut. 7 (DSG)/przedni |
Hamulce (przód/tył) | tw/t |
Opony testowanego auta | 215/55 R 17 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1505/605 |
Dop. masa. hol. przyczepy (kg) | 1500 (z hamulcem) |
Poj. bagażnika (l) | 834-1980 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 58 |
Volkswagen Touran – osiągi (dane fabryczne)
Wersja | Highline |
7 airbagów/system unikania kolizji | S/S |
Aut. św. drog./LED-y/czyt. znaków | 1180/1400 zł/S |
Klima aut. 3-str./gniazdo 230 V | S/620 zł |
Alufelgi 17 cali/aktywny temp. | 1180 zł/S |
Nawigacja z Car-Net/fotele AGR | 3230/1060 zł |
Dostęp bezkluczyk./line asisst | 1560 zł/S |
Podgrzew. fotele/szyberdach | 660/5550 zł |
Lakier metal./aut. parkowanie | 2460/2040 zł |
Volkswagen Touran – wyposażenie
Prędkość maksymalna | 209 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,9 s |
Spalanie prędkość niska | 9,1 l/100 km |
(WLTP) prędk. umiarkowana | 7,1 l/100 km |
prędk. wysoka | 6,4 l/100 km |
prędk. bardzo wysoka | 7,6 l/100 km |
wartość uśredniona | 7,4 l/100 km |
Emisja CO2 | 167 g/km |
Teoretyczny zasięg | 780 km |
Min. średnica zawracania | 11,5 m |
Volkswagen Touran – ceny i gwarancja
Cena podst. testowanej wersji | 115 290 zł |
Gwarancja mechaniczna | 2 lata |
Gwarancja perforacyjna | 12 lat |
Przeglądy | wg wskazań lub co rok |
Cena testowanego egzemplarza | 144 460,00 zł |