Inżynierom koncernu zależało, by stworzyć najbezpieczniejszy samochód w klasie. Szwedzi zwiększyli bezpieczeństwo dzieci siedzących na tylnych fotelach - wzmocniono konstrukcję nadwozia oraz poszerzono o 60 mm kurtyny powietrzne. Volvo wprowadziło po raz pierwszy na świecie regulację wysokości fotelików dziecięcych. Zintegrowany z tylnym siedzeniem fotelik może być ustawiony na 2 różnych wysokościach w zależności od wagi i wzrostu małego pasażera.Radar koryguje błędy kierowcyVolvo XC70 wyposażono w czujnik radarowy. Uruchamia się on, gdy auto niebezpiecznie zbliża się do jadącego przed nim pojazdu, a kierowca nie reaguje. Wówczas na przedniej szybie zaczyna mrugać lampka ostrzegawcza i włącza się sygnał dźwiękowy. Jeśli kolizja jest nieunikniona, uruchamia się automatycznie system wspomagający hamowanie - zmniejsza się odległość między klockami hamulcowymi a tarczami. Ponadto siła hamowania jest wspomagana hydraulicznie, nawet gdy kierowca nie naciśnie mocno pedału hamulca. XC70 ma też układ adaptacyjnej regulacji prędkości jazdy. Dostosowuje on prędkość auta w taki sposób, by dystans od poprzedzającego pojazdu nie zmniejszył się niebezpiecznie.Kierowca znajdujący się w odległości do 100 m od auta dzięki nadajnikowi PCC (przypomina pilota) będzie mógł się dowiedzieć, czy jest ono zamknięte, a alarm uruchomiony. Volvo XC70 wyposażono w 6-cylindrowy silnik. Nowa jednostka benzynowa 3.2 ma moc 238 KM i była dotąd dostępna w modelach XC90 i nowym S80. Diesel D5 osiąga moc 185 KM. Silniki współpracują z 6-biegową skrzynią manualną lub automatyczną. Nowa XC70 ma napęd na 4 koła. Układ AWD sterujący elektronicznie hydraulicznym sprzęgłem rozdziela moc między przednie a tylne koła.
Volvo XC70 - Najbezpieczniejszy?
W 3. kwartale 2007 roku wejdzie do sprzedaży nowa generacja Volvo XC70.