Ma nie tylko większą o 28 KM moc, ale zapewnia także lepsze osiągi i wyższą kulturę pracy. Silnik ten stanowi alternatywę dla topowej jednostki benzynowej V8. Osiągi silnika będą nieco gorsze, ale w kieszeni kupującego pozostanie prawie 50 tys. zł. Decydując się na rzędową "szóstkę", nie powinniśmy być zawiedzeni. Auto przyspiesza do "setki" w 10,2 s, a czasy, jakie uzyskuje w próbach elastyczności, są zaledwie o 2 s gorsze niż w przypadku mocniejszego o 77 KM silnika V8. Uzyskanie dobrego przyspieszenia wymaga jednak utrzymywania silnika w górnej partii obrotów. Trzeba się wtedy liczyć ze wzrostem hałasu. Na szczęście 6-cylindrowa jednostka ma przyjemne brzmienie.Nie mamy też większych zastrzeżeń do pracy automatycznej skrzyni biegów. 6-stopniowy Geartronic zmienia biegi szybko i bez szarpnięć. Testowe XC90 miało wyposażenie w specyfikacji Sport. Oprócz licznych wyróżników w kabinie (m.in. sportowa kierownica, gałka zmiany biegów i tapicerka) samochód oferuje 19-calowe felgi aluminiowe, sportowe zawieszenie i aktywne wspomaganie układu kierowniczego. Trzeba przyznać, że elementy te zaostrzyły spokojny charakter XC90. Auto posłuszniej reaguje na ruchy kierownicą, a sportowe zawieszenie poprawiło prowadzenie samochodu na zakręcie. Nadwozie nie ma teraz tendencji do nadmiernych wychyłów. Po zastosowaniu twardszego zawieszenia ucierpiał nieco komfort jazdy. Także zastosowanie szerokiego ogumienia o rozmiarze 255/50 R 19 utrudniło jazdę w głębokich koleinach.
VOLVO XC90 3.2 - Alternatywa dla V8?
Na przełomie roku w modelu XC90 Volvo odświeżyło gamę jednostek benzynowych. 5-cylindrową, turbodoładowaną jednostkę o pojemności 2,5 l zastąpił nowy, 3,2-litrowy rzędowy motor.