egzemplarzy, które dziś są bardzo poszukiwane przez kolekcjonerów. Po dość nieudanym Golfie IV Pirelli z 1999 roku i 25 latach od debiutu oryginału VW znów zdecydował się na rozszerzenie oferty o taką limitowaną odmianę. Tak jak w przypadku "praprzodka" i tym razem firma stawia przede wszystkim na optyczne akcenty. Auto bazuje na GTi Edition 30, a o właściwy klimat we wnętrzu dbają żółte nici (którymi obszyto tapicerkę siedzeń z odciśniętym bieżnikiem czy obicie kierownicy), emblematy Pirelli na karoserii oraz specjalne koła 7,5 x 18 cali z oponami 225/40. Pakiet Pirelli uzupełniają podgrzewane przednie siedzenia z regulacją na odcinku lędźwiowym. Na drodze specjalna wersja GTi jest tak samo bezwzględna jak odmiana Edition - olbrzymie przyspieszenie, basowy dźwięk. Silnik 2.0 TFSI to najlepszy partner na wyścigowy tor. Zestawiony z bardzo szybko reagującą, preselekcyjną skrzynią DSG (opcja) sprawia, że GTi Pirelli to po prostu samochód marzeń. Niestety, w Polsce nie jest oferowany ani Golf Edition 30, ani Pirelli. Główną przeszkodą jest cena - limitowana seria GTi kosztuje od 32 tys. euro (ok. 126 tys. zł).