• 1.4/80 KM, który latem 2009 r. zostanie zastąpiony silnikiem 1.2 TSI o mocy 86 KM;1.6 102 KM, który również latem zostanie wycofany, a zamiast niego VW wprowadzi jednostkę 1.2 TSI/105 KM;1.4 TSI/140 KM;2.0 TSI/200 KM w sportowej wersji GTI.
  • 2.0 TDI CR (Common Rail) 110 KM, czyli słabszej odmiany znanej jednostki 2.0/140 KM;1.6 TDI CR 90/105 KM;2.0 TDI CR 140 KM;2.0 TDI CR 170 KM.

Ekologiczne wersje BlueMotion wykorzystają silnik benzynowy 1.2 TSI/105 KM lub diesla o mocy 105-110 KM. Do topowych wersji zamiast silnika VR6 prawdopodobnie trafi 2-litrowa jednostka TSI lub 2,5--litrowa, 5-cylindrowa (z Audi), obydwie o mocy 272 KM.Jak widać, oferta nowej generacji Golfa powinna zadowolić różne gusta. Prognozowana cena wyjściowa to ok. 16 tys. euro.