Bycie ikoną segmentu zobowiązuje, ale czy aż tak, żeby kurczowo trzymać się tej samej formy? Jednak czy jesteście w stanie wyobrazić sobie Golfa bez typowych dla tego modelu kształtów? Pamiętam, że niemal przy każdej prezentacji kolejnej generacji modelu Volkswagen musiał odpierać zarzuty o konserwatyzm i pewnego rodzaju stylistyczną nudę na tle konkurentów. I za każdym razem rynek szybko sprowadzał oponentów na ziemię, bo klienci wystawiali Golfowi tylko najlepsze oceny. Być może te czynniki po raz kolejny zdecydowały o tym, że szóste już wcielenie modelu, które na rynku pojawi się zaledwie 5 lat po poprzedniku, na pierwszy rzut oka nie będzie bardzo się od niego różnić. Szczerze powiedziawszy, podobieństwo jest na tyle silne, że można Volkswagena posądzić o face lifting obecnej generacji. Nowy Golf, co prawda wykorzysta wiele podzespołów starego, ale jak zapewniają przedstawiciele koncernu, będzie pod każdym względem lepszy.Czego zatem możemy oczekiwać od jednego z najpopularniejszych kompaktowych samochodów wszech czasów?Pod względem stylistycznym istotne różnice znaleźć można w przednim pasie nadwozia. Uwagę zwrócą reflektory, czarna atrapa i duży wlot powietrza pod zderzakiem, z tyłu natomiast – bardziej płaskie światła wykonane w technologii diodowej (LED) i niższe w porównaniu z obecnym modelem umieszczenie logo koncernu. Wnętrze zyska nowocześniej zaprojektowany kokpit i typowe dla marki materiały wykończeniowe wysokiej jakości. Na liście nowinek technicznych, które pojawią się w wyposażeniu seryjnym lub opcjonalnym, znajdą się takie elementy, jak:system elektronicznej kontroli amortyzacji znany z najnowszego Passata CC;system wspomagający utrzymanie właściwego pasa ruchu, w przyszłości z dodatkową funkcją ingerowania w układ kierowniczy, która pozwoli uniknąć zderzenia z innym pojazdem w momencie niezamierzonego wjechania na niewłaściwy pas ruchu;aktywne reflektory z funkcją doświetlania zakrętów;elektroniczny tempomat z czujnikiem laserowym pozwalającym utrzymać stałą, bezpieczną odległość od auta poprzedzającego;Parkassistent II z zestawem czujników i kamer ułatwiającym parkowanie nawet w ciasnych miejscach;bezkluczykowy system dostępu do auta i uruchamiania silnika;nowy system nawigacyjny z DVD, odtwarzaczem MP3, większym, kolorowym monitorem i tylną kamerą włączającą się podczas cofania;system Start-Stop wyłączający automatycznie silnik w momencie zatrzymania się np. na światłach i uruchamiający go ponownie po wciśnięciu pedału gazu;nowa, dwusprzęgłowa, 7-biegowa skrzynia DSG z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń;pakiet stylizacyjny GTD dla topowych wersji z silnikami wysokoprężnymi.