Nadwozie/wnętrze
Wydłużony w stosunku do poprzednika o 14 mm siedmiomiejscowy van (dopłata za miejsca 6. i 7.) otrzymał zupełnie nową "skórę". Wzrok obserwatora przyciągają głównie nowe gładkoszybowe reflektory przednie i ciągnące się przez całą szerokość auta tylne światła. Za to wewnątrz zmiany są ogromne.
Przy niemal identycznych wymiarach wewnętrznych kokpit kusi teraz stylem nawiązującym do Passata, pełnym smaku, wykonanym z wyraźnie lepszych materiałów. Dużo wyżej plasują się zarówno ładowność (615 kg), jak i uciąg (2000 kg).
Silnik/skrzynia biegów
Najnowszy silnik turbodoładowany o wtrysku bezpośrednim w technice pompowtryskiwaczowej (115 KM) nie czyni z tego vana wyścigówki, a obiecywana przez producenta prędkość maksymalna 181 km/h osiągalna jest z wielkim trudem.
Jednak maksymalny moment obrotowy o wartości 310 Nm stale daje ciąg w przód niemal na poziomie odrzutowca. Już od 1500 obr./min - prawie od biegu jałowego - ten silnie klekoczący diesel bieże się ostro do pracy. Wyprzedzanie ciężarówek nie stanowi problemu.
Szczególnie przyjemnie na tym tle prezentuje sie bardzo precyzyjnie poprowadzona, dobrze zestopniowana sześcioprzełożeniowa skrzynia biegów. Gorzej jest ze spalaniem - średnio 8,3 l ON na 100 km.
Układ jezdny/bezpieczeństwo
Dzięki precyzyjnemu układowi kierowniczemu prowadzenie auta jest przyjemne, samochód dokładnie wypełnia polecenia kierowcy. Jednakże na wilgotnej nawierzchni występują problemy z trakcją. Niestety, ESP w Polsce dostępny jest tylko w silniku 2.8 V6 (204 KM).
Komfort
Poprawione zawieszenie i ulepszona tapicerka foteli zapewniają komfortowe podróżowanie. Najlepszym wyborem wyposażeniowym jest wersja Highline.
Koszty
Sharan 1.9 TDI (115 KM) dostępny jest w dwóch wersjach wyposażeniowych: podstawowej Basis i bogatszej Highline (128 590 zł).
Podsumowanie
Jak cię widzą, tak cię piszą. Ta stara prawda dotarła wreszcie i do pracowników VW odpowiedzialnych za Sharana. Teraz auto ma nie tylko atrakcyjny wygląd, lepsze materiały i mocniejszy silnik.
Ocena: 4