Z premedytacją – testowany właśnie „mniejszy” Touareg 3.0 TDI przekracza 200 km/h i rozpędza się do „setki” w nieco ponad osiem sekund. Czy można chcieć więcej? Tak, tylko po co? Bezproblemowe wyprzedzanie, potężna siła pociągowa w terenie dzięki 550 Nm momentu obrotowego i automatycznej skrzyni biegów. Powróćmy jednak do przywołanego w tytule tematu oszczędności. Dla przyzwyczajonych do samochodów osobowych z małymi dieslami średni wynik 9,9 l/100 km może się wydać wygórowany. Jednak to auto waży grubo ponad dwie tony i w tej sytuacji wypada nazwać je oszczędnym.Zawieszenie tłumi wstrząsy na wybojach, leniwy układ kierowniczy – dla niektórych wada – sprzyja spokojnej jeździe. W elegancko wykończonej kabinie jest mnóstwo miejsca z przodu i z tyłu, a bagażnik ma 555 l. Wyposażenie obejmuje wszystko co niezbędne. Nic tylko brać. A ile to kosztuje? Touareg nie jest tani. Rywale oferują modele z trzylitrowymi dieslami za większe pieniądze, ale zwykle mają na maskach bardziej ekskluzywne logo.
VW Touareg - Oszczędny kolos
Jeździliśmy już Touaregiem z monstrualnym 10-cylindrowym silnikiem TDI i jako motomaniacy powinniśmy polecać tego megadiesla. Ale tego nie zrobimy.