Mieszkaniem nie da się pojeździć, za to w samochodzie można pomieszkać – to powiedzenie niektórych fanów motoryzacji jest oczywiście mocno przesadzone, ale są auta, które pokazują, że kryje się w nim ziarnko prawdy. W naszym teście sprawdzimy, czy nowe „mieszkanko dewelopera z Wolfsburga” należy do pojazdów tego typu.
Proszę wejść i zobaczyć, jak ergonomicznie rozwiązaliśmy obsługę wszystkich przełączników i jak tu przytulnie. To kwestia zastosowania materiałów wysokiej jakości.
Na siedzeniach znalazła się skórzana tapicerka o wartości 9130 zł (cena obejmuje też skórzane obszycie kierownicy, dźwigni zmiany biegów oraz hamulca ręcznego).
Z przodu mają Państwo bardzo wygodne sportowe fotele, za nimi znalazły się trzy pojedyncze siedzenia, które można składać, przesuwać, a jeżeli potrzebna okaże się duża przestrzeń – także wyjąć.
Łącznie możliwe jest ponad 500 kombinacji ustawień siedzeń! Przy urządzaniu pomyśleliśmy również o gościach, dlatego za 3290 zł można dokupić jeszcze dwa fotele. Jednak tutaj, w przeciwieństwie do dwóch pierwszych rzędów siedzeń, miejsca będzie niewiele.
Rozumiemy, że rodzina potrzebuje wielu miejsc na podręczne drobiazgi. Jak Państwo widzą, wyszliśmy temu zapotrzebowaniu naprzeciw i z przodu oprócz tradycyjnego schowka przed pasażerem wygospodarowano skrytkę w podłokietniku pomiędzy fotelami oraz pod nimi.
Z tyłu dodatkowe miejsce przewidzieliśmy także pod podłogą. Nie brakuje również miejsc na kubki z napojami, a pasażerowie drugiego rzędu siedzeń mogą wykorzystać stoliki zamontowane z tyłu oparć przednich foteli.
Orlando: Chevrolet uczy się budować vany
Przejdźmy teraz do części ładunkowej. Od razu zauważcie, że po zajęciu wszystkich foteli na bagaż pozostanie zaledwie 121 l pojemności kufra. Jednak proszę się nie obawiać, bo i z tej sytuacji znaleźliśmy wyjście – w standardzie polecamy relingi dachowe, dzięki którym łatwo da się zamontować dodatkowy boks.
Podróżowanie w 5 osób nie wymaga wyjęcia trzeciego rzędu siedzeń, bo można je w łatwy sposób schować pod podłogą, a wówczas otrzymuje się równą powierzchnię ładunkową i przestrzeń o kubaturze 695 l.
Skoro już poznaliśmy wnętrze tego mieszkanka na kołach, warto sprawdzić, jak się nim jeździ. W tym przypadku o dobre wrażenia dba 170-konny silnik Diesla. Wciskamy mocno pedał gazu, a samochód zaczyna dynamicznie i płynnie przyspieszać.
Podczas zwiększania prędkości ani przez chwilę nie odczuwa się braku mocy. To m.in. zasługa instalowanej w standardzie dwusprzęgłowej skrzyni DSG.
Poszczególne przełożenia włączane są szybko i zawsze w takim momencie, by auto nie straciło ciągu. Przyjemność podróżowania potęguje dodatkowo niski poziom hałasu.
Nawet podczas szybkiej jazdy trasą dźwięk silnika nie przeszkadza pasażerom w rozmowie. Zważywszy na moc i osiągi pojazdu, pozytywnie można również ocenić zapotrzebowanie na paliwo. Średnio w teście samochód zużył niecałe 7 l/100 km.
Zawieszenie Tourana to prawdziwy majstersztyk. Auto bez uszczerbku na komforcie pokonuje wszelkie nierówności, a jednocześnie układ jezdny jest na tyle sztywny, że umożliwia dynamiczne pokonywanie zakrętów.
Także gwałtowne manewry nie są w stanie wyprowadzić pojazdu z równowagi. W opanowaniu Tourana pomaga precyzyjny układ kierowniczy.
Jednym z priorytetów „architektów” Tourana było bezpieczeństwo podróżujących rodzin. Zapewnia je kompletne wyposażenie chroniące jadących w razie wypadku. Z kolei odporne na fading, skuteczne hamulce pomagają uniknąć kolizji.
PODSUMOWANIE - Z Touranem jest jak z dobrze urządzonym apartamentem – okazuje się funkcjonalny, przestronny, ma wygodne „umeblowanie”, a podróżując nim, dzięki cichemu silnikowi czujemy się, jakbyśmy mieli mieszkanie w spokojnej okolicy.
Niestety, tak jak w przypadku nieruchomości, nabycie Tourana z topowym dieslem także wymaga wyłożenia dużej gotówki, więc bez kredytu może się nie obejść.
Galeria zdjęć
Aluminiowe felgi oraz srebrne relingi dachowe to seryjne elementy pojazdu
Silnik Diesla, siedem miejsc oraz różnorodne możliwości konfiguracji wnętrza – takie cechy powinny ucieszyć każdą rodzinę
Kokpit okazuje się łatwy w obsłudze także dla kierowców, którzy zaczynają przygodę z Touranem
Bagażnik może pomieścić maksymalnie 1913 litrów ładunku
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach
VW Touran: świetnie urządzone M na kołach