Nie ma tu żadnej pomyłki - "najpoważniejszy" wariant tego auta ma dopuszczalną masę całkowitą niemal 6 ton, a silnik osiąga blisko 160 KM!
Nadwozie/jakość
O Sprinterze wypowiadać się można w samych superlatywach. Opływowe, nowoczesne kształty zapewnią firmie nadmiar prestiżu. Wariant o najwyższej masie występuje jako podwozie do zabudowy z pojedyńczą lub podwójną kabiną.
Wybierać można pomiędzy rozstawami osi 3550 i 4025 mm. Wariant z podwójną kabiną i większym rozstawem osi to idealna propozycja np. dla ekip budowlanych. Zabrać można nawet 7 osób (tylna kanapa mieści do 4 pasażerów). Wykończenie wnętrza sprawdzić się powinno w najcięższych warunkach pracy.
Przyjemność z jazdy/układ napędowy
Kierowcy dostawczaków zacierają ręce. Jazda autem takim jak Sprinter to właściwie już nie tyle praca, co przyjemność. Zwłaszcza jeśli pod maską zgromadzono 156, zawsze gotowych do pracy, koni. Nieczułe na obciążenie (nawet z półtoratonową lawetą), bez względu na obroty silnika - gnają bez odpoczynku i zadyszki.
Osiągi
Dynamika auta jest rewelacyjna, prędkość 130 km/h osiąga się bez żadnych problemów. Nie można jednak zapomnieć, że na polskich drogach samochody ciężarowe obowiązują żelazne zasady - nawet na autostradach nie więcej niż 80 km/h. Dla Sprintera to nieco krzywdzące...
Układ jezdny/bezpieczeństwo
Tu pojawiają się dość duże problemy. Wyposażony w bliźniacze koła na tylnej osi samochód, na polskich koleinach staje się mało sterowny. Okazuje się, że w wielu miejscach dopuszczalna przepisami prędkość jest najwyższą bezpieczną. W standardzie układy ABSi ASR, ale za poduszki dopłacić trzeba około 3500 zł.
Komfort
Wracamy do konkurencji, w których Sprinter czuje się najlepiej. Wszechstronna regulacja fotela kierowcy pozwala na znalezienie idealnej pozycji. Doskonały nastrój poprawić jeszcze może zamawiane dodatkowo pneumatyczne zawieszenie.
Koszty
Dobre rzeczy muszą kosztować. Za Sprintera trzeba zapłacić netto 98 tys. zł. W doborze wersji pomogą kompetentni pracownicy salonów Mercedesa. Zaoferować mogą też wiele ciekawych systemów finansowania.
Ocena: 5