Nadwozie/jakość
Wysoka, kanciasta karoseria z mocnymi przetłoczeniami i masywnymi zderzakami nie każdemu przypadnie do gustu. Podobnie jak zbyt ciężka deska rozdzielcza z mnóstwem przycisków i wskaźników, których obsługa po krótkim zapoznaniu staje się bezproblemowa.
Nie mieliśmy uwag do jakości tworzyw zastosowanych wewnątrz. Przestronność kabiny jest ponadprzeciętna. Zarówno z przodu, jak i z tyłu pasażerowie mogą czuć się swobodnie. Przy długich trasach męczy brak podparcia górnej części pleców na przednich fotelach.
Przesuwana tylna kanapa z regulacją kąta oparcia (standard w wersji Dynamic) pozwala na powiększenie miejsca na nogi podróżnych lub uzyskanie dodatkowych 75 litrów pojemności.
Mankament tego rozwiązania to nierówna podłoga po złożeniu asymetrycznie dzielonych oparć. 510 kg ładowności to dobra wartość w tej klasie, znacznie słabiej auto wypada pod względem pojemności bagażnika. Praktyczność wnętrza poprawiają schowki, kieszenie, uchwyty, haczyki do mocowania ładunku oraz możliwość przerobienia fotela pasażera na stolik (350 zł).
Układ napędowy/osiągi
115 koni znakomicie radzi sobie z autem ważącym ponad 1300 kg. Duży moment obrotowy 255 Nm dostępny już od 2000 obr./min pozwala na żwawe przyspieszanie i płynną jazdę na trasie.
Dzięki zastosowaniu wtrysku Common Rail Stilo spala średnio 6,3 litra/100 km - to dobry wynik. Ważnym atutem jest daleki zasięg - prawie 1000 km. Przekładnię zestopniowano prawidłowo, biegi wchodzą lekko i bez problemów.
Układ jezdny/komfort
Precyzyjny układ kierowniczy wyposażony w system wspomagania Dual Drive ułatwia manewrowanie na parkingu. Zaletami sprężyście zestrojonego zawieszenia są: wysoki komfort jazdy, tłumienie nierówności oraz pewne prowadzenie na prostej i krętej drodze. Hamulce zyskują na skuteczności po rozgrzaniu.
Koszty/bezpieczeństwo
Jeśli wziąć pod uwagę dobre wyposażenie standardowe (4 airbagi, automatyczna klimatyzacja dwustrefowa, ABS, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, radioodtwarzacz CD), przestronne wnętrze i dynamicznego turbodiesla, to Stilo w wersji Dynamic wydaje się być atrakcyjną propozycją.
Dopłacając 2900 zł, można dokupić układ stabilizacji toru jazdy. Plus za dwuletnią gwarancję na podzespoły mechaniczne.