Nadwozie/jakość
Matiz po liftingu zerka sympatycznymi, okrągłymi oczami, poniżej których niczym znamiona połyskują kierunkowskazy - to projekt Giorgetto Giugiaro. W Daewoo może wygodnie usiąść czwórka pasażerów.
Podczas dłuższych podróży będą im jedynie przeszkadzać zbyt krótkie siedziska nie dające należytego podparcia. Matiz z szerokością wnętrza 1,5 metra jest wyjątkowo wąski. Dlatego jeśli ktoś spróbuje upchnąć z tyłu trzy dorosłe osoby, musi zapomnieć o wygodzie.
"Koreańczyk" stara się wynagrodzić jadącym swoją wąską talię dużą wysokością, dzięki której podróżujący we czworo nie mogą narzekać na brak miejsca. Wystarczy go także wysokim osobom zarówno na nogi, jak i nad głową.
Łatwe jest zajmowanie miejsca w tylnym rzędzie dzięki pięciodrzwiowemu nadwoziu. Niewielkie są natomiast możliwości transportowe Matiza. Bagażnik mieści zaledwie 145 litry.
Sytuacja poprawia się znacznie po złożeniu tylnych siedzeń, bo można wówczas przewieźć 830 litrów ładunku, ale wówczas autem będą jechać maksymalnie dwie osoby.
Układ napędowy/osiągi
W Polsce Matiz cały czas sprzedawany jest z trzycylindrowym silnikiem o pojemności 0,8 litra i mocy 51 KM. W krajach Unii Europejskiej Daewoo oferuje teraz w Matizie mocniejszą, czterocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej prawie pełnego litra i mocy 64 KM.
Nowy silnik sprawia dynamiczne wrażenie. Subiektywnie jest ono jeszcze wzmocnione przez dość ostry, ale harmonijny odgłos pracy jednostki. Poprawne osiągi okupione są wysokim zapotrzebowaniem na paliwo.
Układ jezdny/komfort
Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo. Matiz miękko pokonuje nierówności. Niestety cienkie, 13-calowe kółka wyłapują większość dziur w jezdni. Do tego trudno je ominąć, ponieważ układ kierowniczy jest trudno wyczuwalny i reaguje dopiero na silniejsze ruchy kierownicą. Poważny minus układu jezdnego to słabe hamulce.
Koszty/bezpieczeństwo
Miejsca przednie Matiza wyposażono seryjnie w poduszki powietrzne. Z tyłu ochrona w razie wypadku jest gorsza. Brak zagłówków, a pośrodku tylko pas biodrowy zamiast trzypunktowego.
Te elementy powinny obecnie należeć do podstawowego wyposażenia każdego samochodu. Na razie nie wiadomo, czy Matiz z mocniejszym silnikiem będzie oferowany w Polsce.