Nadwozie/jakość
Nadwozie o proporcjach znanych z minivanów robi dobre wrażenie. Nie zaskakuje szczególnymi pomysłami, ale jest po prostu ładne. W Pandzie siedzi się wysoko, dzięki czemu nie brak miejsca na nogi, a nad głową zostaje dużo przestrzeni.
Siedzisko tylnej kanapy znajduje się nieco wyżej niż fotele przednie, co znacznie uprzyjemnia podróż z tyłu. Jednak uwaga - Panda to auto czteroosobowe. Wie o tym Fiat, który zrezygnował z montażu środkowego zagłówka na kanapie i przewidział tylko pas biodrowy dla ewentualnego środkowego pasażera. Za kierownicą jest wygodnie, choć regulacja jej wysokości wymaga w tańszych wersjach dopłaty (400 zł).
Widoczność nie budzi zastrzeżeń. Kokpit dowodzi, że oryginalny design nie musi powodować chaosu - pod względem ergonomii wszystko jest w najlepszym porządku. W szczególności znakomitym rozwiązaniem okazuje się dźwignia zmiany biegów umieszczona w środkowej konsoli.
Ta ostatnia jest nieproporcjonalnie za duża w stosunku do reszty kokpitu. Tworzywa są twarde, ale wyglądają nieźle. Gorzej, że w testowym aucie przy przebiegu nieco ponad 5 tys. było już je słychać. Fiat musi uważać na jakość, zbyt dużo ma teraz do stracenia!
Układ napędowy/osiągi
Czas rozpędzania do 100 km/h okazał się nieco (o 0,9 s) dłuższy od podawanego przez producenta. Zapewne dlatego, że Panda w tej wersji jest o 75 kg cięższa, niż mówią dane fabryczne.
Subiektywne wrażenia są przy tym znacznie lepsze, niż wynikałoby z liczb. Silnik pracuje cicho, nie zmusza do zbyt częstej zmiany biegów, a spalanie trzeba uznać za umiarkowane.
Układ jezdny/komfort
Panda nieco pochyla się na zakrętach, ale pokonuje je pewnie. Nie boi się złych dróg, gdyż zawieszenie dobrze wybiera nierówności. W mieście łatwo docenić zwrotność auta i elektryczne wspomaganie kierownicy (opcja, 1750 zł). Hamulce wypadły dobrze jak na pojazd tego segmentu.
Koszty/bezpieczeństwo
Cena zachęcająca, teraz w wersji Active w serii są już dwa przednie airbagi. Dopłacić można za ABS (2100 zł), ale boczne poduszki zarezerwowano dla droższych wersji. Podobnie jak wiele innych pozycji z listy opcji, które są w Pandzie Active niedostępne.