Nadwozie/jakość
Chrysler PT Cruiser Cabrio to przykład jednej z bardziej udanych przemian auta zamkniętego w kabriolet. Harmonię sylwetki psuje nieco pałąk bezpieczeństwa, ale pozwolił on na zachowanie odpowiedniej sztywności nadwozia, które jest cięższe od odmiany pięciodrzwiowej o zaledwie 68 kilogramów.
Tyle ważą dodatkowe wzmocnienia. Po zamknięciu dachu (mimoże wykonano go z tkaniny) auto nie traci swojego uroku i nadal wyróżnia się linią spośród innych kabrioletów. Co istotne, złożony dach nie wnika w przestrzeń bagażową o pojemności 210 l.
Za mało? Można złożyć tylną kanapę i będzie wtedy 377 l. Charakterystyczną cechą PT Cabrio są długie drzwi bez ramek okiennych. Pozycja kierowcy jest wygodna, ale pozioma regulacja kolumny kierownicy mogłaby ją dodatkowo poprawić.
Układ napędowy/osiągi
223 KM to nie żarty. Cztery cylindry o pojemności 2,4 litra w połączeniu z turbosprężarką bardzo sprawnie rozpędzają ważącego 1670 kg Chryslera. Osiągi są niemal sportowe, sprint do "setki" zabiera zaledwie 7,6 sekundy.
Motor jest bardzo elastyczny i dzięki zastosowaniu wałków wyrównoważających odznacza się wysoką kulturą pracy. A to wcale nie oznacza deficytu przyjemności z dodawania gazu: skutecznie zadbano, by wydech miał rasowy, pomrukujący ton.
Napęd przenoszony jest na przednie koła poprzez pięciobiegową, manualną skrzynię biegów z niezbyt lekko pracującym sprzegłem. Auto ma duży apetyt na paliwo. Jeżeli ktoś poszukuje ekonomicznego środka transportu, niech szuka gdzie indziej.
Układ jezdny/komfort
Chryslery bywają kojarzone z bujającymi się jak tapczan limuzynami, których układy kierownicze za zakrętami raczej nie przepadają. Ten Chrysler skręca całkiem sprawnie, ale układ kierowniczy rzeczywiście kiepsko informuje prowadzącego, co dzieje się z samochodem.
Komfort jazdy jest zadowalający, chociaż wersja GT ma sztywniejsze zawieszenie niż w "zwykłych" PT Cruiserach ze słabszymi silnikami.
Koszty/bezpieczeństwo
W teście zderzeniowym Euro-NCAP pięciodrzwiowy PT raczej nie zaimponował, a jeszcze nie wiadomo, jak wypadnie wersja Cabrio. Auto ma cztery airbagi, brakuje natomiast ESP, niedostępnego nawet za dopłatą. Cena auta jest niemała, ale daje gwarancją wielu miłych wrażeń.