Auto o długości 4,40 m i wysokości 1,37 m pojawi się na rynku w dwóch wersjach z silnikami benzynowymi z bezpośrenim wtryskiem paliwa - 2,2-litrowym 185-konnym ijako 3,2-litrowe V6 o mocy 260 KM. Mocniejszy silnik występuje także w połaczeniu z napędem na cztery koła Q4. Drugą nowością producenta z Mediolanu mieliśmy już okazję jeździć - stylowe kombi 159 Sportwagon jest równie emocjonujące jak limuzyna. W ofercie znajdą się te same silniki co w Spiderze plus podstawowa jednostka benzynowa o mocy 160 KM oraz trzy diesle Common Rail - od 120 do 200 KM.AUDIWczesnym latem Audi rozpocznie ofensywę RS4: 4,2-litrowe V8 o mocy 420 KM zabrzmi w kabriolecie i kombi, przyspieszając je do "setki" w zaledwie 4,9 s (o 0,1 s wolniej niż limuzynę). Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna to 250 km/h. Miękki dach cabrio składa się w 21 s. W tym samym czasie zadebiutuje także nowe Audi Allroad quattro z silnikami V6 i V8.BMWMonachijczycy wystawiają fantastyczne nowowści, które przygotowują na najbliższe miesiące. Najpierw wiosną pojawi się Z4 po face liftingu wraz z wersją M Roadster. Nieco później na rynek wejdzie coupé na bazie Z4. To przepiękne, dwuosobowe auto uwodzi mocą 265 KM z 3-litrowego silnika i dysponuje całkiem przyzwoitym, 285-litrowym bagażnikiem. W Genewie pokazany zostanie także 343-konny wariant M (na zdjęciu). Poza tym BMW prezentuje możliwości, jakie daje połączenie dwóch turbosprężarek i bezpośredniego wtrysku benzyny w rzędowej "szóstce". W liczbach: 306 KM i 400 Nm. Największą zaletą nowego silnika jest jednak 10-procentowa oszczędność paliwa w stosunku do dotychczasowych jednostek.CHEVROLETKoreańska firma w rodzinie General Motors walczy dzielnie. Od chwili zmiany marki z Daewoo na Chevroleta przeżywamy prawdziwy zalew nowych modeli.Ta ofensywa będzie kontynuowana w Genewie. Na stoisku Chevroleta stanie SUV o nazwie Captiva z napędem na obie osie lub tylko przednią. 4,66-metrowej długości terenówka mieści nawet 7 osób. Do wyboru będzie 150-konny diesel lub jedna z dwóch jednostek benzynowych: 142- lub 225-konna. W wyposażeniu znajdzie się m.in. układ kontroli stabilności ESP. Auto spodziewane jest na rynku wczesnym latem. W tym samym czasie pojawi się następczyni Evandy - Epica, wyraźnie większa od poprzedniczki (dł./szer./wys. 4,80/1,81/1,45 m). Klasyczna limuzyna kusić ma bogatym wyposażeniem. Do napędu posłużą 6-cylindrowe silniki rzędowe 2.0 i 2.5 odpowiednio o mocy 144i 157 KM. Napęd na przednie koła przenoszony jest za pośrednictwem 5-biegowej przekładni manualnej lub 5-stopniowego "automatu". Wersja z 150-konnym turbodieslem Common Rail pojawi się później.FIATPrzygodowy niedźwiadek Panda Cross nie tylko atrakcyjnie wygląda, lecz z napędem na cztery koła, 15-calowymi obręczami kół i solidną osłoną spodu powinien sobie także nieźle poradzić na niezbyt wymagających bezdrożach. Bez reduktora i mechanicznych blokad stawia na siłę, jaką da jej 1,3-litrowy turbodiesel JTD o mocy 70 KM. Poza tym Fiat prezentuje face lifting kompaktowego Stilo - lekko odmłodzone nadwozie i zmodernizowaną deskę rozdzielczą. Zainteresowanie zwiedzających wzbudzi na pewno 2+2-osobowe studium kabrioletu zaprojektowane przez Bertone na bazie Grande Punto.FERRARIKoniec produkcji modelu 575M Maranello. W jego miejsce pojawi się 599 GTB - także 2-osobowe coupé z silnikiem umieszczonym z przodu. Jego 6-litrowe, supermocne V12 (620 KM) powstało na bazie silnika topowego Ferrari Enzo. Premierę nowego modelu zapowiedziano podczas salonu w Detroit, ale samochód pokazany zostanie po raz pierwszy dopiero w Genewie. Aluminiowe nadwozie zaprojektowali nadworni styliści Ferarri z Pininfariny.FORDJeden duży van nie wystarczy. Pierwszą generację Galaxy (produkowaną wspólnie z Volkswagenem Sharanem) zastępują od razu dwa skonstruowane i wytwarzane samodzielnie modele. Galaxy II to potężna limuzyna wielkopojemna o dynamicznych liniach nadwozia, panoramicznym szklanym dachu i elastycznie kształtowanym, 7-osobowym wnętrzu. Inne znaki szczególne: aktywne zawieszenie i airbag kolanowy. Druga nowość na stoisku Forda to S-Max korzystający z tej samej bazy technicznej co Galaxy. Krótszy (4,77 m) i bardziej sportowy otrzyma m.in. turbodoładowany silnik 2.5 z Focusa ST. Do jego praktycznych zalet należą: zmienna konfiguracja wnętrza z tylnymi fotelami chowanymi pod podłogą oraz wysuwana platforma ładunkowa. Maksymalna pojemność S-Maxa wynosi 2000 l.HYUNDAISanta Fe wyszlachetniało i urosło w stosunku do poprzednika o 17 cm wzdłuż, 4,5 cm wszerz. Dostępne jest z trzecim rzędem siedzeń chowanych pod podłogą. Do wyboru są: 150-konny turbodiesel 2.2 oraz 2,7-litrowe benzynowe V6 o mocy 173 KM. Auto już wkrótce powinno pojawić się w sprzedaży. Nieprzesądzona jest natomiast przyszłość innej nowości - studyjnego coupékombi Genus.KIAFestiwal nowości u Kii. Obok Magentisa staną nowa generacja Carnivala i zmodernizowane Sorento (zdjęcie poniżej). 7-osobowy van Carnival jest teraz wyższy i szerszy, ale krótszy. Zarówno para przesuwanych bocznych drzwi, jak i tylna klapa uruchamiane są elektrycznie. Silniki: benzynowy lub turbodiesel - każdy o mocy 185 KM. Sorento otrzyma lekki face lifting nadwozia i wnętrza. Czwartą nowością Kii jest studyjny Cee'd. Zapowiada on kompaktowy model, który produkowany będzie w nowej fabryce na Słowacji.OPELU niemieckiego producenta wraz z modelem GT (foto) do gry wraca prawdziwa legenda motoryzacji (przynajmniej, jeśli chodzi o nazwę). Nowy roadster bazuje na Pontiacu Solstice, ma tylny napęd oraz turbodoładowany, benzynowy silnik o mocy 260 KM. Choç prezentacja b'dzie miała miejsce już jutro w Genewie, na rynku samochód pojawi się dopiero wiosną 2007 roku. Znacznie wcześniej (bo już w maju) swoją rynkową premierę będzie miała Astra TwinTop z 3-częściowym, stalowym dachem. Ale to nie koniec nowości u Opla. Topowy Signum w najmocniejszej wersji otrzyma 250-konny silnik 2.8 V6 turbo (dotychczas moc wynosiła 230 KM). Poza tym na salonie w Genewie zobaczymy oczywiście Merivę po face liftingu oraz jej usportowioną wersję OPC (szerszy opis w dalszej części numeru). Inżynierowie z Rüsellsheim przygotowali także Zafirę napędzaną gazem ziemnym.PEUGEOTGwiazdą u Peugeota będzie oczywiście "207", która do salonów ma trafić na przełomie maja i czerwca. Oprócz tego Francuzi pokażą 207 R Cup - samochód, który zapowiada rajdową wersję następcy 206. Inną, ciekawą propozycją, którą będzie można zobaczyć u Peugeota, to 307 CC z hybrydowym napędem (silnik wysokoprężny plus elektryczny), który według producenta ma zużywać 4,1 l/100 km.PORSCHEW Niemczech premiera rynkowa 911 Turbo ma zbiec się z rozpoczęciem mistrzostw świata w piłce nożnej (24 czerwca) - ciekawe, co wzbudzi więcej emocji? Napędzany 480-konnym motorem pojazd ma rozpędzać się do "setki" w 3,9 s (z "automatem" nawet w 3,7 s). Prędkość maksymalna 310 km/h. Dzięki zmiennej geometrii łopatek turbiny maksymalny moment (620 Nm) jest dostępny już od 1950 obr. aż do 5000 obr. Cena tego cacka w Niemczech ma wynosić 133 tys. euro. Oprócz tego w Genewie zobaczymy także nowe GT3. RENAULTWiosenne porządki we francuskiej marce. Face lifting Espace'a wiąże się z zastosowaniem nowego silnika wysokoprężnego w dwóch wariantach mocy - 150 i 173 KM, który dzięki zastosowaniu filtra cząstek stałych ma znacznie czystsze spaliny. Reszta to delikatny retusz, który ogranicza się do kosmetycznych zmian grilla, zderzaków i nowych reflektorów. Początek sprzedaży nowego modelu rozpocznie się w Polsce na przełomie kwietnia i maja. Niemalże w tym samym czasie w salonach pojawi się najmocniejsza z obecnie produkowanych odmiana Clio. W wersji Sport pod maskę trafi 200-konna jednostka. Nie znamy jeszcze polskiej ceny, ale w Niemczech auto ma kosztować ok. 25 tys. euro (czyli 100 tys. zł) - równie duża ma być podobno radość z jazdy. Oprócz tego w Genewie zobaczymy także koncepcyjną Alticę, która jest połączeniem coupé i kombi. SEAT"Koń pociągowy" hiszpańskiej marki został delikatnie zmodyfikowany -Ibiza po liftingu ma zmienione zderzaki, wloty powietrza do silnika oraz nowe reflektory. W środku znajdziemy sportowe siedzenia, nowy wzór kierownicy oraz lepsze materiały wykończeniowe. Sprzedaż auta rozpocznie się już w marcu, a od lata 80-konny turbodiesel otrzyma filtr cząstek stałych. SKODATakiego auta Skodzie brakowało! Techniczną bazą Roomstera jest "mix" Fabii i Octavii, a cena ma się zaczynać od 12,5 tys. euro (ok. 50 tys. zł). Do wyboru bedą trzy jednostki benzynowe (64, 84 i 105 KM) oraz trzy diesle (69, 80, 105 KM). Przesuwane boczne drzwi ze względów na koszty zostały skreślone. Trzy niezależne siedzenia z tyłu można łatwo wyjąć i poprawić tym samym możliwości przewozowe auta. W późniejszym terminie przewidywana jest także wersja towarowa.SUBARUSkromność nie jest najmocniejszą stroną marketingowców z Subaru - B9 Tribekę zapowiadają jako "następną generację samochodówtypu crossover". Co prawda design i silnik przeciwsobny są naprawdę wyjątkowe, to jednak ogólnie rzecz biorąc auto jest najzwyklejszym na świecie SUV-em. Oczywiście mierzący 4,86 m długości i 1,69 m wysokości pojazd dysponuje napędem 4x4. Silnik o mocy 245 KM jest sprzężony z 5-stopniowym "automat", a poziom wyposażenia ma powodować uśmiech na twarzach nawet najwybredniejszych klientów. Sprzedaż Tribeki w Europie od jesieni. SUZUKIOd połowy roku do salonów sprzedaży firmy ma trafiać SX4 - siostrzany model Fiata Sedici, który wyposażono w sterowany elektronicznie napęd 4x4. Klienci Suzuki będą mieli większy wybór dostępnych silników niż w przypadku Fiata - oprócz 120-konnego turbodiesla i benzynowej jednostki 1.6 (107 KM) będzie można wybrać także motor 1.5/99 KM. W Genewie Japończycy pokażą auto w dwóch wariantach wyposażeniowych: Urban Line (sama nazwa wskazuje na miejskie przeznaczenie i standardowo napęd na jedną oś) oraz Outdoor (napęd 4x4 oraz dodatki wskazujące na bardziej terenowe "skłonności"). Oprócz SX4 w wersji produkcyjnej na stoisku Suzuki zobaczymy także SX4 WRC - prototypowy pojazd, którym firma chce dać do zrozumienia, że nie powiedziała ostatniego słowa w sporcie.TOYOTAPo tym, jak RAV4 urósł, Japończycy zdecydowali się pokazać auto mniejsze, ale o podobnym charakterze. Koncept nazywa się Urban Cruiser, a jego projekt narodził się w europejskim centrum designu Toyoty. Sadząc po wyglądzie oraz krótkim rozstawie osi, przeznaczeniem auta (zgodnie z nazwą) będzie raczej miasto. Toyota pokaże także pierwszy raz w Europie studyjne pojazdy Fine T (połączenie techniki hybryd z ogniwami paliwowymi oraz silnikami elektrycznymi w kołach) oraz I-Swing - zapowiedź rewolucji w transporcie indywidualnym. VOLVOFirma siostra Forda - szwedzkie Volvo - odświeża swoją paletę modeli we wszystkich możliwych kierunkach. Dzięki znaczącemu face liftingowi S80 ma na nowo zaistnieć w klasie wyższej, a zupełnie nowe C30 w kompaktach - tu wyzwanie jest tym większe, bo do tej pory Szwedzi nie mieli podobnego samochodu (nie licząc legendarnego modelu P1800). Przeciwnik Astry i Golfa ze szklaną tylną klapą pojawi się w sprzedaży dopiero jesienią, za to S80 już w maju. W limuzynie zadebiutuje nowy, 6-cylindrowy silnik rzędowy, który z 3,2 l pojemności wyciąga 238 KM. Jeszcze mocniejsze jest V8 znane z SUV-a XC90, które w S80 występuje tylko w połączeniu z napędem na obie osie.