Atrakcyjność designu nadwozia poprawiono dzięki 17-calowym alufelgom, czerwonym zaciskom hamulcowym, szerszym zderzakom, podwójnej końcówce wydechu oraz emblematom RS na atrapie chłodnicy i tylnej klapie.We wnętrzu znajdziemy aluminiowe pedały, trójramienną, skórzaną kierownicę oraz doskonale wyprofilowane, wykończone skórą i alcantarą fotele Race.Turbodoładowany silnik RS-a zapewnia świetne przyspieszenia i doskonałą elastyczność. Spala 10 l/100 km, co jak na auto sportowe jest dobrym wynikiem. Utwardzone zawieszenie nie rozpieszcza komfortem, ale zapewnia dobre prowadzenie. Pojawia się tylko lekka podsterowność.
Wyjątkowo atrakcyjna
Choć Octavia II zbiera pochlebne opinie pod względem przestronności i praktyczności wnętrza, często zarzuca się jej nudną stylistykę i kiepskie materiały wykończeniowe. W przypadku testowanej, sportowej wersji trudno mieć jakiekolwiek zarzuty wobec auta.