Będzie to limitowana wersja 500 sztuk. Nadwozie wykonane zostało z włókien węglowych, a pod maską kryje się 400-konne V8 z Maserati. Cenę także ciężko zakwalifikować jako przystępną - 125 tys. euro, ale przyjemność jeżdżenia tak niepowtarzalnym pojazdem musi kosztować. Dla klientów z mniej zasobnymi portfelami Fiat przygotował Pandę 100 HP. Jak sama nazwa wskazuje, usportowiona wersja bestselleru z Polski jest wyposażona w 100-konny silnik 1.4, który pozwala na rozpędzanie się do "setki" w 9,8 s, a prędkość maksymalna to 185 km/h. W środku nowa Panda ma sportowe fotele, a jej zawieszenie zostało usztywnione. W sprzedaży auto pojawi się w marcu przyszłego roku. Nie wiemy, ilebędzie kosztowało w Polsce, ale w Niemczech szacuje się aż 13 tys. euro (ok. 52 tys. zł). U Lancii w Paryżu zobaczymy HPE - koncept na 100-lecie firmy. Czy trafi on do produkcji?Coupé dla smakoszyBMW wypuszcza na rynek auto, za które tę firmę tak bardzo lubimy - z atrakcyjnie wyglądającym nadwoziem i mocnym silnikiem. "Trójka" Coupé ma pod maską 3-litrową, 6-cylindrową jednostkę napędową z podwójnym doładowaniem, dzięki któremu lekkie wciskanie gazu powoduje reakcję niemalże taką, jakbyśmy pod maską mieli dojrzałe V8. Jeśli kogoś nie stać na 335i (306 KM), może "otrzeć łzy" 325i (218 KM) albo dieslem. Lubiący obserwować świat ze znacznie wyższej pozycji wybiorą z pewnością X3 po face liftingu. Topowa odmiana tego SUV-a to 286-konny turbodiesel 3.0.Luksus na powietrzuNajnowszy Bentley GTC mierzy 4,81 m długości i jest typowym kabrioletem 2+2. Bentley nie poddaje się jednak modom i jego auto nie ma hardtopu, tylko materiałowy dach. "Małe" cabrio firmy (tak jak Azure) ma pod maską silnik V12 o mocy 560 KM i napęd na obie osie. Cena? Około 200 tys. euro (800 tys. zł). No cóż, połączenie luksusu i prestiżu kosztuje.Hybryda V12LS 600? To brzmi jak 6 l pojemności i V12. Ale Lexus liczy to inaczej. Łączna moc silników spalinowych i elektrycznych to 450 KM - tyle co silnik 12-cylindrowy. Za to średnie spalanie tego napędzanego na obie osie pojazdu ma wynieść jedynie 9,5 l/100 km. CR-V będzie dojrzalszyWiększy, dynamiczniejszy, bardziej luksusowy - taki ma być SUV Hondy trzeciej generacji. Oprócz nowoczesnej stylistyki (w końcu zniknęło koło zapasowe z tylnej klapy) nowy CR-V będzie miał także opierający się na radarze tempomat, system wspomagania awaryjnego hamowania oraz ESP dla przyczepy. Do napędu posłuży znany silnik wysokoprężny (140 KM) oraz zmieniony motor benzynowy. Drugą nowością będzie 200-konny Civic Type R (silnik 4-cylindrowy turbodoładowany). W sportowym kompakcie zupełnie inaczej ma także wyglądać standardowe wyposażenie. Auto będzie tylko w wersji 3-drzwiowej. Aluminium kontra bokseryAudi przygotowuje konkurenta dla Porsche Carrery - kiedyś wydawało się to zupełnie nierealne, w Paryżu stanie się faktem. Audi swoim R8 z centralnym, 420-konnym silnikiem wkracza w rewiry firmy z Zuffenhausen. Typowo dla marki samochód ma napęd 4x4 oraz lekką, aluminiową ramę przestrzenną. Kręcący się wysoko motor został zapożyczony z RS4, tyle że tu ma znacznie ładniejsze opakowanie - dzięki szklanej masce można bez trudu podziwiać potężne V8. Późniejdo oferty dołączy najprawdopodobniej jednostka V10 z Lamborghini Gallardo. Nowością dla Audi będzie też cena (poznamy ją dopiero w przyszłym roku) - zapowiada się, że nie obejdzie się bez przynajmniej 5 zer (i to licząc w euro!). Podczas paryskiej imprezy na stoisku Audi zobaczymy także coś znacznie mniejszego - nowe S3, które pod koniec roku będzie miało 265-konny silnik (2-litrowe turbo). Minivany i nie tylkoPojęcie minivana (czyli auta na podwoziu kompaktu) jest już w zasadzie nieaktualne, bo czy można C4 Picasso nazwać w ogóle mini? Samochód oferuje miejsce dla maks. 7 osób(fotele 3. rzędu można złożyć pod podłogą) oraz wszystkie techniczne wynalazki i praktyczne usprawnienia koncernu PSA z ostatnich lat, m.in. system Afil (budzący kierowcę przy niezamierzonym przekraczaniu granicy pasa ruchu), kierunkowe reflektory, diesle z filtrami cząstek stałych, dyfuzor zapachów. W opcji pneumatyczne zawieszenie.Oprócz C4 Picasso na stoisku Citroëna zobaczymy także C-Metisse'a - koncepcyjną, 4-osobową hybrydę, która wykorzystuje silnik wysokoprężny (V6/208 KM) oraz dwie jednostki elektryczne (każda po 20 KM). Opis auta zamieściliśmy w nr. 38 AŚ.Kompaktowa Kia dla EuropyKoreańczycy przygotowują się na nowo na podbój Starego Kontynentu. Konkurent Golfa i Astry, Cee'd, został nie tylko opracowany w Europie, lecz także jako pierwsze koreańskie auto jest tu też produkowany - w fabryce w słowackiej Żylinie. Mierzący 4,2 m długości pojazd już w grudniu ma trafić do salonów sprzedaży. Początkowo będzie dostępny z 3 silnikami benzynowymi (1.4, 1.6 oraz 2.0) i jednym dieslem (1.6). W 2007 roku oczekujemy także odmiany kombi (wrzesień) oraz sportowego 3d (grudzień). Drugą nowością Paryża będzie w Kii zmieniony Opirus z 266-konnym silnikiem 3.8 V6.Mondeo, ale nie tylko!Atrakcją salonu będzie przede wszystkim nowe Mondeo. Choć oficjalnie ma to być jeszcze koncept, wszyscy wiedzą, że auto seryjne będzie bardzo podobne. Miłośników mocniejszych wrażeń ucieszy uterenowiona wersja Focusa. W Paryżu zobaczymy także produkcyjną odmianę Focusa cabrio.Ładniejszy niż nazwaNissan ma nowy, bardzo odważny pomysł na klasę kompaktów. Qashqai mierzy 4,31 m długości, wygląda jak rasowy SUV i w Polsce bazowa wersja ma kosztować mniej niż 70 tys. zł. Sprzedaż rozpocznie się na przełomie marca i kwietnia przyszłego roku. Do wyboru będą dwa silniki benzynowe (115- i 140-konne) oraz dwa diesle (106 lub 150 KM). Tylko mocniejsze wersje mają być wyposażone w napęd na obie osie, a diesle w opcjonalny "automat". Ciekawe tylko, czy nazwa auta przyjmie się na Starym Kontynencie?Kompaktowy off-roaderLand Rover wykorzystał znany od lat sposób na nowy model: najnowszy Freelander jest większy, mocniejszy i bardziej komfortowy. Czy mogło być inaczej? Auto będzie walczyło m.in. z nowym BMW X3. Sposobem na konkurencję ma być zaawansowany technicznie system napędu (Terrain Response), 6-cylindrowy silnik rzędowy (233 KM) lub 160-konny diesel. Na rynku samochód pojawi się najwcześniej w 2007 roku. Turbo z okazji paryskiej imprezyObok SUV-a CX-7 (wielkości BMW X3), nowej "MX-5" z twardym dachem na stanowisku Mazdy zobaczymy jeszcze 260-konną "trójkę" MPS, której silnik o pojemności 2,3 l został wyposażony w turbosprężarkę. Skodą w terenA konkretnie Scoutem, bo tak ma się nazywać uterenowiona wersja Octavii prezentowana w Paryżu. Pod maską tego kombi 150-konny silnik FSI lub 140-konne TDI o pojemności 2 l. Ceny i standard wyposażeniowe nie są znane.Nowy , ale wygląda jak...No cóż, przy nowym Mini styliści zafundowali nam typową zabawę "Znajdź 5 szczegółów". Znacznie więcej różnic znajduje się pod maską samochodu - tu BMW zadbało, by auto znacznie się różniło od poprzednika i zafundowało mu nową paletę z półki firmy matki. Sprzedaż nowego Mini rozpocznie się najprawdopodobniej jeszcze w tym roku.Prawdziwy high techTo już tradycja - CL zawsze był na najwyższym poziomie techniki. Tym razem też tak będzie. Na pokładzie system Pre Safe z automatycznym hamulcem, inteligentne światła,asystent parkowania. Początek sprzedaży jeszcze w październiku. Targa i GT3 RSSzerszy tył i napęd 4x4 - to w skrócie opis 911 Targi. Oprócz niej na stoisku firmy z Zuffenhausen zobaczymy "odchudzone" GT3 RS (w dalszym ciągu 415 koni).Czwarta runda bestselleru OplaDwa warianty karoseryjne, 6 silników - Corsa kolejnej generacji już niedługo wchodzi do gry. Cena już od 36 900 zł. Pod maską 3-cylindrowy silnik 1.0. Czy w Paryżu zobaczymy także odmianę OPC, nie wiemy, ale pewnikiem jest Antara - SUV Opla, który zapełni w końcu lukę po Fronterze. Wytwarzany w Korei samochód jest napędzany silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi o mocach od 150 do 227 KM. Sprzedaż w Polsce od końca roku.Koncept, ale nie do końca206 CC było pierwszym coupécabrio w swojej klasie. W efekcie samochód przez długie lata pozostawał bestsellerem. Teraz czas na jego następcę - 207 CC. Choć oficjalnie to jeszcze koncept, warto mu się uważnie przyjrzeć. Epure (oznacza czysty) jest napędzany ogniwami wodorowymi. Z silnika o mocy 20 kW (27 KM) udaje się "wydusić" prędkość maksymalną 130 km/h. A z rury wydechowej wydobywa się czysta woda! Ponieważ jednak ta technika jest jeszcze w powijakach, na salonie w Genewie (w marcu 2007) zobaczymy seryjną wersję 207 CC ze zwykłymi silnikami. Oprócz Epure w Paryżu: 908 RC z 12-cylindrowym, widlastym dieslem.W formacie XLW odróżnieniu od zwykłej wersji Altei odmiana XL ma o 18,7 cm dłuższą karoserię, a pojemność bagażnika wzrosła z 409 do 532 l (a maksymalnie 1604 l). Jako napęd służą dwa silniki benzynowe (od 102 do 150 KM) oraz dwa diesle (105-170 KM). Nie znamy jeszcze cen auta, ale nie podejrzewamy, by było ono droższe od wersji krótkiej o więcej niż 4 tys. zł. W Polsce samochód pojawi się najprawdopodobniej w przyszłym roku.Także z V8Oficjalna premiera w Paryżu, a w salonach sprzedaży już dziś - S80, które po raz pierwszy może mieć silnik V8, można już kupić (od 169 tys. zł, V8 od 255 tys. zł). Jeszcze jedną nowością w Volvo będzie C30, czyli próba wejścia Szwedów w obleganą klasę kompaktów. Moc silników auta od 100 do 200 KM (motor turbodoładowany). W sprzedaży pod koniec roku. Corolla, czyli AurisOstatnie przecieki z Toyoty mówią, że w Europie nie będzie już Corolli. Kompakt firmy ma się teraz nazywać Auris (w salonach od lutego 2007, karoserie 3d i 5d). W Paryżu zobaczymy także usportowioną odmianę Yarisa TSport (o mocy 140 koni). Scirocco wracaW Paryżu jeszcze Iroc, a za 2 lata następca legendarnego Scirocco. Silniki benzynowe od 120 do 210 KM, diesel nawet 200 koni (w przygotowaniu). Oprócz Iroca zobaczymy "poprawionego" Touarega.
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień
Wyjątkowo szybka jesień