Nadwozie/jakość

Ponad 4,4 metra od zderzaka do zderzaka, pięcioro drzwi i trudny do ukrycia rodzinny chartakter. I to ma być rasowy, szybki kompakt? Jak najbardziej! Stylistom Mazdy udało się zaprojektować linię nadwozia na tyle oryginalnie, by skutecznie przyciągała uwagę.

Tylko bagażnik im nie wyszedł - ma jedynie 300 litrów. Na atrakcyjnie urządzonym miejscu kierowcy można się poczuć jak w naprawdę dużym samochodzie. Jest przestronnie, a dobrze wyprofilowane fotele skutecznie trzymają na zakrętach.

Układ napędowy/osiągi

Auto waży 1300 kilogramów, więc o szaleństwach kojarzonych z Mazdą 323 GT z lat 90. wypada zapomnieć. Jednak nie do końca, bowiem rasowo brzmiący motor dostarcza miłych wrażeń z jazdy. Jest zrywny i elastyczny, swobodnie wchodzi na obroty. Przydałaby się precyzyjniejsza zmiana biegów.

Układ jezdny/komfort

Twarde i niezbyt komfortowe resorowanie nie pozwoli zapomniećo niedoskonałościach nawierzchni jezdni. Układ kierowniczy działa precyzyjnie, w dobrym kontakcie z samochodem pomaga wygodna kierownica.

Szkoda, że auto przy zdecydowanych manewrach bywa wyraźnie nadsterowne (zarzuca tyłem), zanim zadziała ESP.

Koszty/bezpieczeństwo

Dobre, odporne na fading (choć nieco mniej skuteczne po rozgrzaniu) hamulce i pełne wyposażenie podnoszące poziom bezpieczeństwa. Interesy Mazdy w Polsce ma od kwietnia reprezentować nowy importer, dlatego tegoroczne ceny i specyfikacje "trójki" nie są jeszcze znane.