Świadczą o tym przede wszystkim nowa generacja Coupé, a także mierząca w najwyższą półkę luksusowa limuzyna XG.
Nadwozie/jakość
Linia nadwozia jest klasyczna, nie brak jednak na szczęście ożywiających ten wizerunek szczegółów, jak chromowany grill i oryginalnie stylizowany tył auta. Na wzór aut sportowych rozwiązano konstrukcję szyb drzwi - nie ma w nich ramek.
Bagażnik mieści 453 litry, jego niezbyt dużą pojemność dodatkowo ograniczają chowające się do wnętrza zawiasy. Jakością wykończenia XG pozytywnie zaskakuje. W najdroższym Hyundaiu jest nieźle, choć jeszcze nie osiągnął on poziomu zadomowionych w tej klasie BMW czy Mercedesów.
Przyjemność z jazdy/układ napędowy
Sześciocylindrowa jednostka o mocy 188 KM radzi sobie całkiem nieźle z dość ciężkim autem, ma jednak spory apetyt na paliwo. Osiągnięcie obiecanych przez producenta 10,7 l/100 km jest bardzo trudne, nam nie udało się zejść poniżej 12 litrów na każde 100 km.
Jednostka odznacza się dobrą kulturą pracy, jej dźwięk dociera do wnętrza jedynie na wysokich obrotach. Standardowym wyposażeniem modelu XG 3.0 jest automatyczna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach z możliwością sekwencyjnej zmiany.
Jest ona dopracowana, zmiana biegów następuje bez szarpnięć, a reakcja na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu jest bardzo szybka. Kto lubi zmieniać biegi, będzie zadowolony z trybu sekwencyjnego, jednak w korkach najlepszym wyjściem jest ustawienie dźwigni w położeniu D.
Układ jezdny/bezpieczeństwo
Auto jest zawieszone dość miękko, co idealnie pasuje do limuzyny, ale podczas szybszej jazdy zdradza niestety słabe strony. Nadwozie dość mocno przechyla się na zakrętach i ma skłonności do bujania się na poprzecznych nierównościach.
Szkoda, że nawet na liście opcji nie znalazł się system ESP. W tej klasie aut to wada. Także cztery poduszki powietrzne to element, który dziś coraz częściej należy do standardu nawet w segmentach B i C, airbagów w autach luksusowych jest często dwukrotnie więcej.
Osiągi
W sportowych autach przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 9 sekund to wynik, który nie oszałamia, ale pamiętajmy, że mamy do czynienia z limuzyną ważącą ponad 1,5 tony. Za to prędkość maksymalna pozwoli bez problemu na jazdę także po lewym pasie autostrady.
Komfort
Tu nie możemy narzekać. Fotele XG są bardzo wygodne, a do standardowego wyposażenia należy skórzana tapicerka. Auto jest szerokie, co zapewnia przestronność - pasażerowie siedzący na tylnej kanapienie mogą narzekać na ilość miejsca na nogi, nieco gorzej jest z przestrzenią nad głową. Do standardu należysystem audio ze zmieniarką płyt CD.
Cena/koszty
W porównaniu z konkurentami limuzyna z Korei jest stosunkowo tania. Porównywalne odmiany BMW, Audi czy Mercedesa są o 30-40 tys. złotych droższe. Dużym plusem będą warunki gwarancji (3 lata lub 100 tysięcy km), należy jednak liczyć się ze znaczną utratą wartości przy odsprzedaży. W salonach znaleźć można przecenione modele z rocznika 2000, a nawet 1999 roku.
Ocena: 4