Logo
TestyTesty nowych samochodówZ ładunkiem w Europę

Z ładunkiem w Europę

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Duży, prosty, kanciasty - tak wyglądał kiedyś samochód dostawczy.Wyposażony w głośnego, wolnego diesla miał za zadanie przewieźć jaknajwiększą ilość ładunku

Takie elementy jak wygląd zewnętrzny czy komfort miały drugorzędne znaczenie. Często w kabinie było zimno, głośno jakby kierowca siedział bezpośrednio na silniku, a po przejechaniu odcinka 500 km nadawał się tylko na trzydniowy urlop. Ale czasy się zmieniają... Teraz dostawczaki, nie tracąc możliowści transportowych, oferują komfort jak w autach osobowych.

Nadwozie/jakość

Potężne reflektory przednie wraz z kierunkowskazami jednolicie komponują się z przednią maską. Podobnie przedni zderzak nawiązuje do wyprofilowania błotników. Patrząc z boku, widzimy, że nad kabiną pasażerską znajduje się nietypowy garb.

Z pewnością jest to element wpływający na aerodynamikę, ale dzięki niemu podróżni mają większą swobodę nad głową. Przestrzeń ładunkowa 5 m sześc. - dostęp do niej przez tylne, dzielone drzwi lub odsuwane boczne. Za dodatkową parę odsuwanych drzwi dopłacić należy 3200 zł. Oczywiście przestrzeń ładunkową można przeszklić.

Przyjemność z jazdy/układ napędowy

Nowoczesny turbodiesel z Common Railem o mocy 82 KM zaskakująco dobrze radzi sobie z prawie 1,7-tonowym nadwoziem. Nieco gorzej jest, gdy zaczniemy auto obciążać ładunkiem. Płynnie i lekko działa mały dżojstik zmiany biegów.

Osiągi

Czy wypada mówić o przyspieszeniach w samochodzie dostawczym? Jeśli 82-konny silnik osiąga "setkę" w 19 sekund - to tak, warto. W teście Trafic spalił 8,0 l/100 km. W trasie producent obiecuje zużycie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km.

Układ jezdny/bezpieczeństwo

Pewne zachowanie zarówno na pusto, jak i z pełnym ładunkiem. Seryjnie hamulce tarczowe z przodu wentylowane, ABS z EBV. W standardzie jedna poduszka powietrzna, a w opcji nawet boczne airbagi.

Wszyscy pasażerowie mają zagłówki i trzypunktowe pasy bezwładnościowe. Pozostałe wersje silnikowe opcjonalnie doposażane są nawet w ESP.

Komfort

Regulowana kolumna kierownicza i wysokość siedzenia, komfortowe fotele i praktyczne schowki. Bez narażenia kręgosłupa można przemierzyć Europę.Koszty. Bliźniaczy Opel Vivaro kosztuje tyle samo. Ceny Forda Transita rozpoczynają się również od 70 500 zł. Tańszą ofertę ma rosyjski GAZ i krajowy Lublin.

Ocena : 4

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: