Logo

Z nowym dieslem

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Nadwozie/jakość

Nadwozie Mondeo wygląda z zewnątrz dość przysadziście. Ale to tylko pierwsze wrażenie. We wnętrzu jest bardzo przestronnie w obu rzędach siedzeń. Nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak miejsca na wysokości kolan oraz nad głową.

Podróż odbywa się na komfortowo wyprofilowanych fotelach z poprawnym podparciem ud i bocznym. Czytelna deska rozdzielcza została ergonomicznie rozplanowana. W prowadzeniu samochodu przeszkadzają jedynie zbyt małe lusterka zewnętrzne.

Widoczność przez lusterko wewnętrzne dobra. W dużym nadwoziu Mondeo udało się wygospodarować sporo miejsca na pakunki. Przestrzeń bagażowa o pojemności 540 litrów przed i 1700 litrów po złożeniu siedzeń to dobra wartość w tej klasie.

Volkswagen Passat mieści odpowiednio 495 i 1600 litrów. Niestety w Mondeo ograniczono funkcjonalność przestrzeni ładunkowej, ponieważ dzielone asymetrycznie jest tylko oparcie, podczas gdy siedzisko składa się jedynie w całości. Niemożliwe przez to staje się przewożenie większego bagażu i podróż jednej osoby na tylnej kanapie.

Układ napędowy/osiągi

Zastosowany silnik dobrze sprawdza się jako napęd Mondeo. Moc 115 KM wystarczy, żeby jeździć autem dynamicznie, a przy tym nie trzeba się obawiać o zużycie paliwa. Średnio w teście wystarczyło mniej niż 6 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.

Samochód został dobrze wyciszony. Odgłos jednostki napędowej nie przeszkadza nawet podczas szybkiej jazdy. Charakterystyczny dla diesli klekot słyszalny jest tylko po rozruchu zimnego silnika. Radość z jazdy powiększa precyzyjna skrzynia biegów.

Układ jezdny/komfort

Poprzeczne garby czy koleiny nie stanowią problemu dla zawieszenia Mondeo. Samochód świetnie tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Przyjemność sprawia prowadzenie auta po krętych drogach. Niezależnie od tego, czy obciążony czy nie, Ford pozostaje niewzruszony na nagłe zmiany kierunku jazdy przez prowadzącego.

Koszty/bezpieczeństwo

Jubileuszowa wersja Trend X100 w porównaniu ze zwykłym modelem Trend w standardzie otrzymała automatyczną klimatyzację, podgrzewaną przednią szybę oraz aluminiowe felgi. Dzięki temu kupując odmianę X100, klient oszczędza 8 tysięcy złotych.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu