Pojawiła się dwulitrowa jednostka napędowa z turbodoładowaniem, o mocy 165 KM. Nadwozie/jakość. Testowana odmiana Dynamique pełni w gamie Laguny rolę wersji o sportowym charakterze. Z zewnątrz wyróżniają ją aluminiowe felgi i tylny spoiler. O tym, że to auto dla osób lubiących sportową stylistykę, świadczy także wnętrze. Sportowe fotele z dobrym bocznym trzymaniem są tu standardem. Nie zapomniano jednak o klientach ceniących sobie również luksus. Dowodem jest tapicerka z alcantary połaczonej ze skórą. Laguna zapewnia wygodne podróżowanie dla kompletu pasażerów. Miejsca wystarczy w obu rzędach siedzeń także, gdy autem podróżują wysokie osoby. Spora ilość schowków pozwala na bezproblemowe przewiezienie niezbędnych w podróży drobiazgów. Kierowcy podczas jazdy spodobają się z pewnością czytelne wskaźniki oraz ergonomiczne rozmieszczenie przełączników. Widoczność do tyłu jest poprawna dzięki dużym lusterkom zewnętrznym, a w obserwacji sytuacji za autem nie przeszkadza nawet mocno pochylona tylna szyba. Bagażnik nie należy do największych. Z pojemnością 430 litrów ustępuje rodzimemu konkurentowi CitroĎnowi C5, którego przestrzeń ładunkowa ma pojemność 456 litrów.Układ napędowy/osiągi. Podobał nam się silnik Laguny. Jego hałas nie przeszkadza nawet podczas dynamicznego przyspieszania. Silnik sprawnie i łagodnie wchodzi na obroty. Nie wyczuwa się momentu, gdy doładowanie zaczyna działać. Podczas testu średnie spalanie wyniosło średnio 10 litrów benzyny na 100 kilometrów. To więcej niż podaje producent, ale dobre osiągi usprawiedliwiają to. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa przekładnia. Jej działanie jest precyzyjne, a zestopniowanie nie zmusza do częstego sięgania do lewarka podczas dynamicznej jazdy. Układ jezdny/komfort. Zawieszenie Laguny pracuje cicho i komfortowo przeprowadza auto przez nierówności. Prawidłowe zestrojenie umożliwia jednocześnie szybkie pokonywanie zakrętów. Koszty/bezpieczeństwo. Wyposażenie wersji Dynamique obejmuje najważniejsze elementy zapewniające bezpieczną jazdę. Dopłaty tysiąca złotych wymagają boczne poduszki z tyłu, a ksenonowe lampy kosztują 3600 zł. Jeśli wziąć pod uwagę wyposażenie i mocny silnik, cena poniżej 90 tys. zł nie jest wygórowana.