Objął on obydwie wersje nadwoziowe modelu, czyli sedana i kombi. Modyfikacje nadwozia wprowadzono głównie w przedniej cześci auta. Nowy grill, maska silnika, reflektory i zderzak są bardziej wyraziste i nadają samochodowi agresywniejszy wygląd. Charakterystycznym elementem są chromowane obwódki świateł i grilla. 9-5 sprawia wrażenie bardziej muskularnego i dynamicznego. Co ciekawe stylistyka przodu inspirowana konceptem 9X będzie cechą rozpoznawczą również dla innych przyszłych modeli koncernu. Z tyłu nowy kształt otrzymały światła i zderzak. Zmiany we wnętrzu objęły deskę rozdzielczą z zestawem wskaźników, kierownicę oraz materiały wykończeniowe i kolorystykę. W konsoli środkowej nowością jest duży, kolorowy ekran pokładowego systemu informatyczno-rozrywkowego (opcja) oraz moduł sterujący dwustrefową, automatyczną klimatyzacją. Podobnie jak dotychczas auto oferowane będzie w wersjach wyposażeniowych Linear, Arc, Vector i Aero. Gama jednostek napędowych obejmie tylko turbodoładowane silniki: 5 benzynowych o poj. 2,0-2,3 l i mocach 150-260 KM oraz diesla 1.9 Tid o mocy 150 KM. Wszystkie dostępne będą z manualną skrzynią 5-biegową lub 5-stopniowym "automatem" (w wersjach benzynowych Saab Sentronic z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń przyciskami umieszczonymi w kierownicy). W sprzedaży 9-5 znajdzie się pod koniec października. Cena najtańszej wersji nie powinna przekroczyć 130 tys. zł. Saab 9-5 AeroDane techniczne: Silnik turbodoładowany: 4-cylindrowy, benzynowy, rzędowy. 4 zawory na cylinder. DOHC. Poj. skokowa 2290 ccm. Moc maks. 191 kW (260 KM) przy 5300 obr./min. Maks. moment obrotowy 350 Nm przy 5400 obr./min. 5-stopniowa, manualna lub automatyczna skrzynia biegów. Silnik umieszczony poprzecznie z przodu, napęd na przednie koła. Zawieszenie niezależne. Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Poj. bagażnika 500 (416/1490) l. Poj. zb. paliwa 75 l. Opony 235/45 R 17. Masa własna 1188 kg. Wymiary: dł./szer./wys. 4836 (4841/) 1792/1448 (1459) mm, rozstaw osi 2703 mm. Przysp. 0-100 km/h - 6,9 (7,3) s, V maks. - 250 (245) km/h. Śr. zużycie paliwa - 8,8 (9,0) l/100 km. W nawiasach dane dla wersji kombi. Cena: ok. 200 tys. zł
Zainspirowany mocą
8 lat to dużo nawet dla klasy wyższej, w której klienci mają bardziej konserwatywne gusta. Być może dlatego Saab nie zdecydował się na radykalną zmianę, tylko na dość gruntowny face lifting.