Logo

Zainspirowany mocą

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

8 lat to dużo nawet dla klasy wyższej, w której klienci mają bardziej konserwatywne gusta. Być może dlatego Saab nie zdecydował się na radykalną zmianę, tylko na dość gruntowny face lifting.

Zainspirowany mocą
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Zainspirowany mocą

Objął on obydwie wersje nadwoziowe modelu, czyli sedana i kombi. Modyfikacje nadwozia wprowadzono głównie w przedniej cześci auta. Nowy grill, maska silnika, reflektory i zderzak są bardziej wyraziste i nadają samochodowi agresywniejszy wygląd. Charakterystycznym elementem są chromowane obwódki świateł i grilla. 9-5 sprawia wrażenie bardziej muskularnego i dynamicznego. Co ciekawe stylistyka przodu inspirowana konceptem 9X będzie cechą rozpoznawczą również dla innych przyszłych modeli koncernu. Z tyłu nowy kształt otrzymały światła i zderzak. Zmiany we wnętrzu objęły deskę rozdzielczą z zestawem wskaźników, kierownicę oraz materiały wykończeniowe i kolorystykę. W konsoli środkowej nowością jest duży, kolorowy ekran pokładowego systemu informatyczno-rozrywkowego (opcja) oraz moduł sterujący dwustrefową, automatyczną klimatyzacją. Podobnie jak dotychczas auto oferowane będzie w wersjach wyposażeniowych Linear, Arc, Vector i Aero. Gama jednostek napędowych obejmie tylko turbodoładowane silniki: 5 benzynowych o poj. 2,0-2,3 l i mocach 150-260 KM oraz diesla 1.9 Tid o mocy 150 KM. Wszystkie dostępne będą z manualną skrzynią 5-biegową lub 5-stopniowym "automatem" (w wersjach benzynowych Saab Sentronic z funkcją sekwencyjnej zmiany przełożeń przyciskami umieszczonymi w kierownicy). W sprzedaży 9-5 znajdzie się pod koniec października. Cena najtańszej wersji nie powinna przekroczyć 130 tys. zł. Saab 9-5 AeroDane techniczne: Silnik turbodoładowany: 4-cylindrowy, benzynowy, rzędowy. 4 zawory na cylinder. DOHC. Poj. skokowa 2290 ccm. Moc maks. 191 kW (260 KM) przy 5300 obr./min. Maks. moment obrotowy 350 Nm przy 5400 obr./min. 5-stopniowa, manualna lub automatyczna skrzynia biegów. Silnik umieszczony poprzecznie z przodu, napęd na przednie koła. Zawieszenie niezależne. Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Poj. bagażnika 500 (416/1490) l. Poj. zb. paliwa 75 l. Opony 235/45 R 17. Masa własna 1188 kg. Wymiary: dł./szer./wys. 4836 (4841/) 1792/1448 (1459) mm, rozstaw osi 2703 mm. Przysp. 0-100 km/h - 6,9 (7,3) s, V maks. - 250 (245) km/h. Śr. zużycie paliwa - 8,8 (9,0) l/100 km. W nawiasach dane dla wersji kombi. Cena: ok. 200 tys. zł

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: