Honda CR-V nie jest autem terenowym, to zupełnie inna klasa. Nadwozie/jakość Recepta na Sport Utility Vehicle (SUV) jest teoretycznie dość prosta: nadwozie wzorowane na terenowym musi podobać się zarówno kobietom, jak i mężczyznom, czyli musi być ładne i wyważone, a jednocześnie nieco agresywne. Patrząc na statystyki sprzedaży, można wnioskować, że Hondzie udało się znaleźć złotą receptę na sukces. Odnowione wnętrze obecnego medelu prezentuje się bardzo przyzwoicie. Uporządkowana deska rozdzielcza o atrakcyjnych kształtach może się podobać. Czytelne wskaźniki, dobra ergonomia i wygodne fotele powodują, że jazda jest prawdziwą przyjemnością. Zaletą auta tego typu jest doskonała widoczność z miejsca kierowcy, co daje dużą dawkę poczucia bezpieczeństwa. Czy są tu jakieś mankamenty? Niestety tak. Jakość materiałów pozostawia wiele do życzenia. Faktura plastiku użytego do budowy deski rodzielczej jest, delikatnie mówiąc, średnia. W tej materii od niektórych europejskich konkurentów auto odstaje. Układ napędowy/osiągiPod maską CR-V pracuje najnowszej generacji jednostka napędowa Hondy. Dwulitrowy silnik, znany z poprzedniego modelu został bowiem wyposażony w system "inteligentnie sterowanych" zmiennych faz rozrządu i-VTEC. Nie wdając się w zawiłości techniczne, można powiedzieć, że konstruktorom udało się pogodzić dwie z pozoru sprzeczne cechy: wysoką moc maksymalną i korzystny przebieg momentu obrotowego, czyli dobrą elastyczność. Samochód w sprincie spod świateł radzi sobie nie gorzej niż auta osobowe, a trzeba pamiętać, że waży prawie półtorej tony. Duża masa ma wpływ na spalanie. Szczególnie w jeździe miejskiej odnotowaliśmy wysokie zużycie paliwa. Tradycyjnie już w samochodach Hondy obsługę skrzyni biegów oceniamy wysoko.Układ jezdny/komfort W pełni niezależne zawieszenie o stosunkowo niedużym prześwicie nie jest tym, co można by uznać za "esencję terenowości". I rzeczywiście autem nie należy raczej zapuszczać się na bardziej grząskie bezdroża. Szosowe opony i brak reduktora predysponują je do szybkiej jazdy szosowej.Koszty/bezpieczeństwo Za 100 tys. zł otrzymujemy atrakcyjnego SUV-a z 4 airbagami, bogatym wyposażeniem i dobrymi osiągami. To sporo, ale oferta jest warta rozważenia.