Chcąc uatrakcyjnić ofertę, producent poszerzył w zeszłym roku gamę silnikową o 100-konnego diesla. Dodatkowym atutem przemawiającym na korzyść Focusa ma być limitowana wersja FX Gold.
Nadwozie/jakość
Trzydrzwiowa karoseria oraz aluminiowe felgi powodują, że Focus wygląda sportowo. Dzięki dużym drzwiom zajmowanie miejsca z tyłu nie stanowi problemu. Trzeba jednak uważać na parkingu, żeby nie uderzyć drzwiami w stojący obok pojazd.
Przestrzeni we wnętrzu wystarczy nawet, jeżeli samochodem będą podróżować wysokie osoby. Miejsca na nogi oraz nad głowami jest pod dostatkiem w obu rzędach siedzeń. Do wykończenia użyto materiałów dobrej jakości. Plastiki są miękkie w dotyku i ładnie wyglądają.
Poprawnie także spasowano elementy. Podczas jazdy na wybojach nic nie trzeszczy. Deska rozdzielcza ma ergonomicznie rozplanowane przełączniki, a wskaźniki są czytelne. Podczas długich podróży pasażerowie będą chwalić poprawnie wyprofilowane siedzenia, które nie powodują bólu pleców.
Przewiezienie wakacyjnych pakunków umożliwia pojemny bagażnik. W razie potrzeby można asymetrycznie złożyć tylną kanapę. Otrzymuje się wówczas równą powierzchnię ładunkową. W pełnym wykorzystaniu możliwości auta przeszkadza niestety jego niska ładowność.
Układ napędowy/osiągi
Sprawnie wchodzący na obroty diesel umożliwia dynamiczną jazdę. Wystarczy 1800 obr./min, by samochód zaczął dynamicznie przyspieszać. Przy 100 KM zużycie paliwa jest na dobrym poziomie. Skrzynia biegów umożliwia precyzyjne wybieranie przełożeń.
Układ jezdny/komfort
Zawieszenie to udany kompromis pomiędzy komfortem a bezpieczeństwem jazdy. Większe i mniejsze nierówności nawierzchni są poprawnie tłumione. Podczas szybkiego przejeżdżania zakrętów oraz przy zmianie pasa ruchu na koleinach samochód zachowuje się stabilnie.
Skuteczny układ hamulcowy umożliwia zatrzymanie auta na dystansie krótszym niż 40 metrów. Istotne, że droga potrzebna do zatrzymania skraca się po rozgrzaniu hamulców.
Koszty/bezpieczeństwo
Poprawnie skalkulowana została cena samochodu. Za niecałe 65 tysięcy złotych otrzymuje się dobrze wyposażone auto z dynamiczną, a przy tym oszczędną jednostką napędową.
Na dobrym poziomie jest również ochrona pasażerów przed skutkami kolizji. W teście zderzeniowym Euro-NCAP Focus otrzymał cztery gwiazdki w pięciostopniowej skali ocen. Minus za brak ESP i kurtyn w opcji.