Nazwę tej firmy można zobaczyć wsiadając do nowoczesnej windy w centrum biznesowym, ale co marka ThyssenKrupp ma wspólnego z samochodami? Okazuje się, że całkiem sporo – z niej pochodzi wiele podzespołów instalowanych we współczesnych autach. ThyssenKrupp prowadzi projekt badawczy o nazwie „InCar” w ramach którego opracowano już 30 innowacyjnych rozwiązań do wykorzystania przy konstrukcji karoserii, zawieszenia i napędu.

Powstało coś w rodzaju „zestawu do budowy samochodów”, z którego producenci różnych marek mogą wybierać komponenty. Efektem zastosowania innowacyjnych technologii ukierunkowanych na maksymalną wydajność przy minimalnym wpływie na środowisko naturalne jest zmniejszenie emisji dwutlenku węgla nawet o 18 gramów na kilometr. W przeliczeniu na przeciętny okres eksploatacji samochodu daje to redukcję w wysokości 5500 kg na auto! Ucieszy się z tego nie tylko natura, lecz także producenci pojazdów, którzy na horyzoncie widzą już perspektywę kar pieniężnych za emisję dwutlenku węgla.

Przykłady przyjaznych środowisku rozwiązań proponowanych przez grupę ThyssenKrupp to regulowane sterowanie zaworami (do 5 proc. oszczędności paliwa), odłączanie cylindrów (do 20 proc. oszczędności), lekka tylna oś, słupki, drzwi i podłużnice płyty podłogowej (prawie pół tony dwutlenku węgla przez cały okres „życia” samochodu).