Dzięki temu produkcyjny model Toyota C-HR pozostaje wierny głównym cechom samochodów koncepcyjnych, które spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem dziennikarzy i publiczności w Paryżu w 2014 roku i we Frankfurcie w roku 2015.

Nowy hybrydowy układ napędowy, który C-HR dzieli z nowym Priusem, zapewnia moc 122 KM. Jest przy tym efektywniejszy i lżejszy, oferuje też większą wydajność niż jego poprzednik w Priusie 3. generacji. Sprawność cieplna silnika benzynowego została podniesiona do 40% — to rekordowo wysoka wydajność dla jednostki benzynowej. Zadbano też o zmniejszenie wagi i wymiarów innych komponentów systemu hybrydowego, a także o ich optymalne rozmieszczenie, co dodatkowo przyczyniło się do obniżenia środka ciężkości samochodu.

Toyota C-HR jest też dostępna z nowym silnikiem 1.2 Turbo o mocy 116 KM (85 kW), który zadebiutował w modelu Auris. Klienci będą mieli do wyboru 6-biegową ręczną skrzynię biegów lub bezstopniową skrzynię CVT, zaprojektowaną pod kątem szybkości reagowania, z myślą o oczekiwaniach Europejczyków zaznajomionych z ręcznymi i automatycznymi skrzyniami biegów. Skrzynia biegów CVT jest do nabycia w wersjach z napędem na przednią oś lub na 4 koła.

Na niektórych rynkach będzie również dostępny model z silnikiem 2-litrowym, który będzie oferowany wyłącznie ze skrzynią biegów CVT.

Strategia Toyoty zakłada udostępnianie szerokim rzeszom kierowców zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego, dlatego w modelu C-HR znajdą się technologie zarezerwowane zwykle dla wyższych segmentów. Pakiet Toyota Safety Sense, który będzie standardowo oferowany w C-HR, obejmuje układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (Pre-collision System), układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (Lane Departure Alert), układ rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist) i automatyczne światła drogowe (Automatic High Beam), a także funkcje wykrywania pieszych (Pedestrian Detection) i aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control).