Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
Testujemy na paliwach BP
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auto Świat Pit Stop
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • ...
Auto Świat UFG

UFG

Sprzedał swój samochód, a potem dostał 5200 zł kary z winy kupca

Sprzedał swój samochód, a potem dostał 5200 zł kary z winy kupca

Pan Rafał cztery lata temu sprzedał starego Forda. Dochował formalności: zgłosił sprzedaż w wydziale komunikacji, powiadomił ubezpieczyciela. Niedawno o starym Fordzie przypomniał mu Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny, domagając się opłaty karnej za... brak ubezpieczenia OC, o które nie zadbał nowy właściciel samochodu. Według UFG pan Rafał znów był właścicielem pojazdu, a dokumenty, które ukarany przedstawił na swoją obronę, urzędu nie interesowały. Pomogła dopiero interwencja dziennikarzy TVN.
Kupiłeś lub sprzedałeś samochód? Podpisanie umowy to nie koniec formalności

Kupiłeś lub sprzedałeś samochód? Podpisanie umowy to nie koniec formalności

Podpisanie umowy to nie koniec formalności – zarówno dla sprzedającego, jak i kupującego samochód używany. Wyjaśniamy, o czym muszą pamiętać kierowcy, żeby nie podpaść ani fiskusowi, ani UFG i przypadkiem nie znaleźć się na liście dłużników. Warto dopilnować tych czynności, bo kary za ich zaniedbanie mogą być liczone nawet w dziesiątkach tysięcy złotych.
Trafiłem do grupy najgorszych kierowców wg UFG. Jak to się stało?

Trafiłem do grupy najgorszych kierowców wg UFG. Jak to się stało?

Precyzyjnie rzecz ujmując, chodzi o ocenę kierowcy tworzoną przez Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka (eSCOR). System na podstawie historii ubezpieczeniowej ocenia kierowcę pod kątem potencjalnego ryzyka, jakie wiążą się z ubezpieczaniem samochodów tej osoby. Każdy ubezpieczyciel ma te dane i może brać je pod uwagę, tworząc oferty kolejnych ubezpieczeń – tańsze dla "bezpiecznych" kierowców z oceną "pięć", nieco droższe dla tych, co mają "czwórkę" itd. Każdy kierowca może pobrać raport na swój temat i sprawdzić, co na niego mają. Ja dostałem ocenę najgorszą – "jedynkę". Już wyjaśniam, jak (prawdopodobnie) do tego doszło.
Kiedy najłatwiej o wypadek? Poznaliśmy dane z firm ubezpieczeniowych

Kiedy najłatwiej o wypadek? Poznaliśmy dane z firm ubezpieczeniowych

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny zsumował liczbę zawartych w 2022 r. polis komunikacyjnych z tytułu obowiązkowego ubezpieczenia OC oraz autocasco. Dane te zestawiono z liczbą zgłoszonych szkód komunikacyjnych. Przy okazji UFG informuje, w jakie dni kierowcy najczęściej powodują kolizje i wypadki.
Możliwe, że pojazdy wolnobieżne nie będą musiały mieć OC. Państwowe instytucje już alarmują

Możliwe, że pojazdy wolnobieżne nie będą musiały mieć OC. Państwowe instytucje już alarmują

Możliwe, że już niedługo koparki, spychacze i inne pojazdy wolnobieżne nie będą podlegały obowiązkowemu ubezpieczeniu od odpowiedzialności cywilnej (OC). Tak się stanie, jeśli w życie wejdą przepisy proponowane przez Ministerstwo Finansów. Na razie to jednak dopiero projekt, do którego zastrzeżenia ma szereg państwowych instytucji.
Takiego pisma nie możesz zignorować. Boleśnie przekonał się o tym policjant, który stracił kilka tys. zł

Takiego pisma nie możesz zignorować. Boleśnie przekonał się o tym policjant, który stracił kilka tys. zł

"Czuję się oszukany i okradziony" — w rozmowie z Polsatem żalił się pan Damian z Gdyni, który, chociaż opłacił OC za nowo kupiony samochód, dostał ponad 5 tys. zł kary za... brak OC. Tylko czy kłopoty związane z faktycznie błędnie wydaną przez urzędników decyzją w żaden sposób nie obciążają samego pokrzywdzonego?
Przejmują pojazdy i muszą płacić za nie OC. Rząd wyjaśnia

Przejmują pojazdy i muszą płacić za nie OC. Rząd wyjaśnia

Obowiązek zawarcia umowy na ubezpieczenia OC dotyczy niemal wszystkich właścicieli pojazdów mechanicznych, w tym powiatów, które na podstawie postanowień sądów stają się właścicielami przejętych pojazdów. Mając na uwadze duże obciążenie, jakie ten obowiązek rodzi w przypadku budżetów samorządowych, jeden z parlamentarzystów rozważa możliwość wprowadzenia zmian prawnych. Rząd wyjaśnia, czy to możliwe.
Ten system ocenia kierowców w skali od 1 do 5. Można się zdziwić

Ten system ocenia kierowców w skali od 1 do 5. Można się zdziwić

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) stworzył system, który pozwala każdemu na sprawdzenie, jak bardzo jest ryzykownym kierowcą dla towarzystwa ubezpieczeniowego. System ocenia nas w skali od 1 do 5 w odniesieniu do naszej grupy porównawczej. W ten sposób można sprawdzić, jak widzi nas ubezpieczyciel, co z kolei może mieć wpływ na wysokość składki na polisę OC.
Spowodował wypadek bez polisy OC. Teraz musi oddać ponad 2 mln zł

Spowodował wypadek bez polisy OC. Teraz musi oddać ponad 2 mln zł

1 lutego obchodzony jest Dzień Ubezpieczenia Samochodu, dlatego Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) postanowił przypomnieć, jak ważna jest polisa OC. Bez niej można naprawdę mieć sporo problemów. Przykładem jest kierowca, który za spowodowanie wypadku musi z własnej kieszeni oddać 2 mln zł.
Rośnie płaca minimalna, rosną kary dla kierowców. Najwyższa może wynieść 72 tys. zł!

Rośnie płaca minimalna, rosną kary dla kierowców. Najwyższa może wynieść 72 tys. zł!

W 2023 r. Polaków czekają ostatecznie dwie podwyżki wynagrodzenia, a to oznacza, że w tym roku pojawią się też dwie korekty kar dla kierowców. Za zaniedbanie swoich obowiązków w najgorszej sytuacji będzie trzeba zapłacić aż 72 tys. zł. Jak tego uniknąć?
Już po jednym dniu właściciel może dostać wysoką karę za brak OC. Wyjaśniamy, co dalej

Już po jednym dniu właściciel może dostać wysoką karę za brak OC. Wyjaśniamy, co dalej

Z początkiem stycznia 2023 kara za brak obowiązkowego ubezpieczenia OC samochodu wzrosła do blisko 7 tys. zł, a od połowy roku będzie jeszcze wyższa. Teoretycznie konsekwencji finansowych – nawet gdy zapomnieliśmy zawrzeć umowy OC lub gdy świadomie nie dopełniliśmy obowiązku – można uniknąć, prosząc o umorzenie części lub całości opłaty karnej. Procedura ubiegania się o umorzenie kary nałożonej przez UFG nie jest jednak przyjemna, nigdy też nie ma gwarancji, że kara zostanie anulowana lub zmniejszona.
Każdy kierowca musi o tym pamiętać. Już jeden dzień spóźnienia to 1400 zł kary

Każdy kierowca musi o tym pamiętać. Już jeden dzień spóźnienia to 1400 zł kary

Z początkiem 2023 r. weszły w życie nowe stawki kar, jakie Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny nakłada na właścicieli pojazdów, którzy nie wykupili w terminie obowiązkowego ubezpieczenia OC. Wzrost kar jest znaczący, ale nie jest to ostatnia podwyżka w tym roku. Kolejnej można spodziewać się wraz z początkiem lipca 2023 r.
W 2023 r. kara wynosić będzie ponad 7 tys. zł. Rzecznik Finansowy twierdzi, że to za dużo

W 2023 r. kara wynosić będzie ponad 7 tys. zł. Rzecznik Finansowy twierdzi, że to za dużo

Opłaty za brak ubezpieczenia pojazdu w zakresie OC Rzecznik Finansowy uznaje za niewspółmierne w zestawieniu ze średnią wysokością składki za ubezpieczenie OC i w związku z tym zwrócił się do Ministra Finansów przygotowanie projektu ustawy, która zmieniłaby niektóre szczególnie niekorzystne dla kierowców zapisy. Chodzi również o to, aby łatwiej było uzyskać ulgę albo umorzenie opłaty karnej za brak OC.
Od nowego roku nawet 7 tys. zł kary. Lepiej o tym pamiętać

Od nowego roku nawet 7 tys. zł kary. Lepiej o tym pamiętać

Płaca minimalna w 2023 r. wzrośnie do 3600 zł brutto, co oznacza, że także kara za brak OC ulegnie zmianie bardziej, niż się spodziewano. Lepiej nie zapomnieć o wykupieniu polisy.
Uszkodził samochód kombajnem, po czym wykupił OC. Udało mu się uniknąć kary

Uszkodził samochód kombajnem, po czym wykupił OC. Udało mu się uniknąć kary

Kombajn zderzył się z samochodem, sprawca nie miał ubezpieczenia, ale tuż po kolizji je wykupił. Policja nie miała z tym problemu, a właściciel poszkodowanego auta? Dwa lata walczył o odszkodowanie z OC — informują dziennikarze programu "Interwencja" w Polsat News.
W te dni dochodzi do największej liczby wypadków. Są dane [RAPORT]

W te dni dochodzi do największej liczby wypadków. Są dane [RAPORT]

Do ponad 35 proc. wszystkich kolizji skutkujących zgłoszeniem szkody w I kw. br. dochodziło w poniedziałki lub czwartki — podał Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Statystyki wskazują, że najbezpieczniejsze są soboty i niedziele.
Kolizja z ukraińskim kierowcą: co robić, gdzie się zgłosić? Kompletny poradnik dla obu stron

Kolizja z ukraińskim kierowcą: co robić, gdzie się zgłosić? Kompletny poradnik dla obu stron

Coraz więcej jest w Polsce samochodów zarejestrowanych w Ukrainie, coraz częściej więc zdarzają się kolizje i wypadki powodowane przez ukraińskich kierowców. Od tego, jakie ubezpieczenie ma samochód zarejestrowany w Ukrainie, zależy, gdzie się zgłosić, aby otrzymać odszkodowanie.
Kolizja lub wypadek z obcokrajowcem. Co zrobić w takiej sytuacji?

Kolizja lub wypadek z obcokrajowcem. Co zrobić w takiej sytuacji?

Na polskich drogach co roku dochodzi do kilkunastu tysięcy kolizji i wypadków z obcokrajowcami, w których byli oni sprawcami. Tylko w 2020 r. miało miejsce niemal 13 tys. takich zdarzeń drogowych. Wyjaśniamy, co robić w takim przypadku.
UFG - co to jest i czy zawsze wykryje brak OC?

UFG - co to jest i czy zawsze wykryje brak OC?

Kierowcy w Polsce zobowiązani są do opłacania ubezpieczenia OC. W razie wypadków, stłuczek, czy kolizji drogowych UFG, czyli Ubezpieczenie Funduszu Gwarancyjnego jest odpowiedzialny za wypłacanie należnych świadczeń oraz odszkodowań.
Kiedy trzeba wykupić polisę OC? Jakie są kary za brak OC w 2021 roku?

Kiedy trzeba wykupić polisę OC? Jakie są kary za brak OC w 2021 roku?

Odszkodowanie z naszego OC pokrywa szkody wyrządzone innemu uczestnikowi ruchu drogowego – jego podstawową funkcją jest więc ochrona innych, ale przy okazji chroni ono też nasz majątek przed roszczeniami poszkodowanych. Za niewykupienie polisy w terminie grożą surowe kary.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama w AutoSwiat.pl
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech