Na rynku przetrwał jednak zaledwie trzy lata. Już w końcu 1983 roku zaprezentowano kolejną generację. W 1982 roku przeszedł facelifting, m.in. zastąpiono okrągłe reflektory prostokątnymi. Odnowiono też wnętrze.Samochód występował w kilku wersjach nadwoziowych - jako coupé, hatchback, sedan i kombi. Najczęściej spotykane są dwa pierwsze warianty. Do napędu samochodu stosowano dwa benzynowe, czterocylindrowe silniki o pojemności 1335 ccm i 1488 ccm, o mocy odpowiednio 60 i 70 KM. Obie jednostki ustawione są poprzecznie i napędzają przednią oś.Ciekawostką jest stosowanie w silnikach 12-zaworowego rozrządu CVCC. Istota tego rozwiązania polega na tym, że komora spalania ma dodatkową mniejszą pomocniczą. Podstawowa komora ma dwa zawory: dolotowy i wylotowy. Drugi zawór dolotowy zasila komorę pomocniczą. Występuje również podwójny gaźnikowy układ zasilania, który dostarcza bogatą mieszankę do mniejszej komory spalania i zubożoną do głównej. Zaletą takiego silnika jest możliwość pracy na znacznie uboższej mieszance paliwowej i związana z tym mniejsza emisja szkodliwych związków w spalinach. Równolegle produkowano również tańsze silniki z tradycyjnymi ośmiozaworowymi głowicami.Na tle innych samochodów z poczatku lat 80. nadwozie Civica nie wyróżnia się nowoczesnością, chociaż jest zgrabne i ciekawe. Stanowi kontynuację stylistycznej koncepcji reprezentowanej przez poprzedni model zaprojektowany na początku lat 70. Mimo że samochód sprawia wrażenie niewielkiego, dysponuje dużym wnętrzem. Nie bez znaczenia jest tu zastosowanie przedniego napędu, który wyeliminował kłopotliwy środkowy tunel. Na przednich fotelach dużo miejsca nawet dla wysokich osób. Znacznie ciaśniej jest z tyłu.Wnętrze mimo upływu lat nie wygląda archaicznie, a deska rozdzielcza odznacza się dobrą ergonomią. Zadowalający jest również niski w stosunku do wieku konstrukcji poziom hałasu podczas jazdy.Samochód można uznać za dość dynamiczny. Silnik 1.3 chętnie reaguje na dodanie gazu i rozpędza Civica do "setki" w około 14 sekund. Korzystne wrażenie wywiera również układ jezdny. Niezależne zawieszenie wszystkich kół ma charakterystykę zapewniającą dobre prowadzenie i wystarczający komfort.Najmłodsze pojazdy na rynku mają co najmniej 19 lat, trudno więc o egzemplarze w dobrym stanie. Ciężko również mówić o usterkach, gdyż w tak leciwych samochodach właściwie każdy podzespół nosi już znaki czasu. Najmniej problemów sprawia karoseria, która trzyma sie dość dobrze. Kłopoty stanowią wycieki i spalanie oleju silnikowego. Często zdarzają sie problemy z rozruchem wynikające ze skomplikowanego, podwójnego układu zasilania wrażliwego na złą regulację.Bardzo kłopotliwy jest dostęp do części, gdyż samochód ten nie należy do często spotykanych. Egzemplarz w zadowalającym stanie kosztuje nie wiecej niż 3 tys. zł, ale trudno taki znaleźć.
Auto dla hobbystów
Prezentowany samochód jest jednym z kilku, które na przestrzeni trzydziestu lat tworzyły historię rodziny Civic. Pojawił się w 1980 roku jako następca pierwszego modelu produkowanego od 1972 roku.
Auto Świat
Auto dla hobbystów