Auto Świat Używane Azjatyckie hity: Kia Shuma I - nie wstydzi się wad

Azjatyckie hity: Kia Shuma I - nie wstydzi się wad

Autor Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński

Przód Shumy pierwszej generacji przypomina Cellicę, bagażnik liczy aż 440 litrów, zamienniki potrafią kosztować grosze, a ceny używanych egzemplarzy zaczynają się od dwóch tysięcy złotych. Prawdziwy ideał? Z całą pewnością nie. Kia ma masę wad, jednak nie wstydzi się żadnej z nich.

Kia Shuma
Onet
Kia Shuma

Shuma pierwszej generacji została po raz pierwszy pokazana szerokiej publiczności na wiosnę roku 1997. Sześć miesięcy później model trafił do salonów sprzedaży. Co wyróżniało Kię na tle konkurencji? Była tańsza od większości przedstawicieli klasy kompakt, a jednocześnie nie ustępowała rywalom pod względem praktyczności. Największą wadą konstrukcji były niedostatki w kwestii jakości. W Polsce Shuma była sprzedawana jako 5-drzwiowy liftback. Produkcja zakończyła się w roku 2000. W roku 2001 producent wprowadził na rynek drugą generację modelu.

Autor Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński