Rynek samochodów używanych w Polsce ma się dobrze – według danych CEPiK w samym kwietniu 2025 roku zarejestrowano 237 189 pojazdów, co stanowiło 65% wszystkich rejestracji. Ale za tymi liczbami kryją się konkretne firmy, które wyznaczają standardy sprzedaży w tym segmencie. Jedną z nich jest Grupa Dobrzański – dealer BMW z Krakowa, który został wyróżniony w ogólnopolskim konkursie Tytani OTOMOTO w kategorii „samochody używane”.
„Samochody premium starzeją się dużo wolniej” – mówi Maciej Smrek z BMW Dobrzański. – „Gdy poświęci się im serce i czas, to jakością nie odbiegają od aut prosto z salonu. I pewnie dlatego zostaliśmy nagrodzeni.” Trudno się z tym nie zgodzić – auta klasy premium, odpowiednio zadbane i rzetelnie przedstawione klientowi, mają drugie życie, które w niczym nie ustępuje pierwszemu.
Jakość i transparentność ofert były jednym z kluczowych kryteriów konkursu Tytani OTOMOTO, który wpisuje się w jubileusz 20-lecia działania platformy. OTOMOTO – wiodąca platforma motoryzacyjnych – od dwóch dekad zmienia sposób, w jaki Polacy kupują i sprzedają samochody. Przenosząc handel z giełd do internetu, OTOMOTO nie tylko dało dostęp do największej liczby ogłoszeń kupującym, ale przez lata rozwinęło zestaw narzędzi wspierających profesjonalnych sprzedających w skutecznej sprzedaży online.
Dla Grupy Dobrzański współpraca z OTOMOTO to coś więcej niż kanał sprzedaży. – „Nasze auta są wyjątkowe. Nie ograniczamy się do sprzedaży lokalnej. Mamy klientów z całej Polski, właśnie dzięki OTOMOTO” – podkreśla Smrek. Pomaga w tym m.in. wizytówka Sprzedającego PRO – funkcja pozwalająca profesjonalnym sprzedającym zaprezentować nie tylko pełną ofertę, ale także ludzi, którzy za nią stoją i niezbędne dane kontaktowe. – „Nasz biznes opiera się na zaufaniu. A poznanie sprzedawcy to często kluczowy element decyzji zakupowej” – dodaje.
Platforma daje też dostęp do danych i narzędzi, które pozwalają szybciej reagować na zmieniające się warunki rynkowe. Według OTOMOTO Insights, w kwietniu 2025 średnia dzienna liczba aktywnych ogłoszeń aut używanych wzrosła o 4,5% miesiąc do miesiąca. Jednocześnie skrócił się średni czas potrzebny na sprzedaż auta – z 66 do 63 dni. To znak, że popyt sezonowo wzrósł, a skuteczne narzędzia do zarządzania ofertą mają realne przełożenie na wyniki.
Wśród nich są Manager Połączeń, który pozwala utrzymać pełną kontrolę nad kontaktem z potencjalnymi klientami i analizować efektywność rozmów handlowych, oraz Pakiet Ultra, który daje większą kontrolę nad finansowaniem, możliwość szybszego zamykania transakcji i dodatkowe opcje promowania ofert. OTOMOTO Insights daje dostęp do twardych danych – takich jak liczba wyświetleń, zapytań czy porównanie cen względem rynku – co pozwala podejmować decyzje oparte na faktach, a nie intuicji. Z kolei Barometr Zakupowy pomaga śledzić, czego i za ile szukają klienci, co umożliwia lepsze dopasowanie oferty do popytu.
Grupa Dobrzański to firma z ponad 100-letnią historią, która od 12 lat obecna jest na OTOMOTO. Razem z platformą buduje nowoczesne podejście do sprzedaży aut używanych, w którym najważniejsze są zaufanie, jakość i skuteczność.
OTOMOTO – od 20 lat tworzy prawdziwe, motoryzacyjne historie. Tytani OTOMOTO pokazują, że przyszłość handlu autami jest online – ale tylko wtedy, gdy za technologią idzie także pasja.