Auto Świat Używane Citroen Xantia - arcymistrz komfortu

Citroen Xantia - arcymistrz komfortu

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Pierwszym Citroenem klasy średniej mającym w miarę współczesne kształty był DS 19. Samochód ten debiutował w 1955 roku i od razu zdobył ogromne powodzenie - w pierwszym kwadransie zebrano 749 zamówień! Podstawą sukcesu były awangardowe kształty i zaawansowana technika: hydropneumatyczne zawieszenie i przedni napęd. Blisko 40 lat później Citroen zaprezentował Xantię. Nie zdobyła ona już takiego rozgłosu, ale z pewnością stanowi atrakcyjne auto klasy średniej

Citroen Xantia
Auto Świat
Citroen Xantia
  • Citroen Xantia wymaga bardzo dokładnego serwisowania
  • Zawieszenie w Citroenie to prawdziwy majstersztyk
  • Stylistyka Citroena pomimo lat może się podobać

Citroen Xantia - superwygodne zawieszenie

Największą ciekawostką jest zastosowane w Citroenie Xantii zwieszenie. To w pełni niezależna konstrukcja wykorzystująca hydropneumatyczne elementy resorująco-tłumiące. W modelu 2.1 Turbo DSX otrzymać można było dodatkowo (będący standardem w VSX) układ hydroaktywny II generacji. Nawet "zwykłe" zawieszenie hydropneumatyczne ma wiele zalet. Pozwala utrzymać niezależnie od obciążenie stałą wartość prześwitu. Poza tym kierowca wybiera jedno z czterech położeń podwozia. Minimalny prześwit (zakaz używania w czasie jazdy) służy do celów kontrolnych. Normalna pozycja odpowiada codziennej jeździe.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: