Auto Świat Klasyki Youngtimer Citroen XM - komfort z najwyższej półki

Citroen XM - komfort z najwyższej półki

Citroen XM, choć wymykał się oczywistemu przyporządkowaniu do któregoś z rynkowych segmentów, aspirował do klasy wyższej. Pojawienie się rodzinnego kombi było więc nie lada zaskoczeniem.

Citroen XM - komfort z najwyższej półki
Zobacz galerię (18)
Adam Mikuła
Citroen XM - komfort z najwyższej półki
  • Zawieszenie Citroena XM oprócz regulacji prześwitu miało też możliwość wyboru twardości tłumienia nierówności
  • Za sprawą ocynku karoseria Citroena XM bardzo skutecznie opiera się korozji
  • Citroen XM w wersji kombi jest o 25 cm dłuższy i 5 cm wyższy od liftbacka, ale rozstaw osi pozostał bez zmian
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Citroen XM pod wieloma względami był wyjątkowym autem. Opracowanie nadwozia samochodu zlecono w 1984 roku trzem studiom projektowym: Citroena, Peugeota i niezależnemu włoskiemu Bertone. I właśnie na ten ostatni projekt ostatecznie się zdecydowano. W 1989 roku uruchomiono produkcję liftbacka. Klinowate nadwozie z dużym przeszkleniem okazało się nie tylko efektowne, lecz także funkcjonalne, a w dłuższej o 25 cm wersji kombi, wytwarzanej przez Heulieza od 1991 roku – bardzo praktyczne. Zapewniało doskonałą widoczność, również pasażerom siedzącym z tyłu – kanapa jest umieszczona wyżej niż przednie fotele. Nowy pojazd był spokrewniony z Peugeotem 605 i dzielił z nim płytę podłogową.

Powiązane tematy: