Auto Świat > Używane > Co warto kupić > Czy samochód z przebiegiem 200 tys. km wciąż jest coś wart?

Czy samochód z przebiegiem 200 tys. km wciąż jest coś wart?

Jeżeli macie auto od nowości, dbacie o nie i jego przebieg zbliża się do 200 tys. km, możecie spokojnie jechać dalej. Jednak w wielu wypadkach (dotyczy to zwłaszcza pojazdów sprzedawanych w komisach) samochód z takim przebiegiem to już złom.

Czy samochód z przebiegiem 200 tys. km wciąż jest coś wart?Źródło: Auto Bild
  • Często nie trzeba czekać aż do 200 tys. km, by pojawiły się wyraźne ślady zużycia – także podzespołów mechanicznych, które w starszych modelach wytrzymywały takie przebiegi bez szwanku
  • Dwumasowe koło zamachowe po 200 tys. km (jeśli nie wcześniej) musi się zepsuć. Za nowe zapłacicie ok. 2000 zł
  • Silnik po przebiegu 200 tys. km może być w niemal idealnym stanie, np. zużycie gładzi cylindrycznych często pozostaje w zakresie tolerancji dla nowych części

Problemem nie jest to, że samochody się psują, lecz to, iż części zamienne są ekstremalnie drogie, a serwis skomplikowany. Z tych powodów powierzchowne – wydawałoby się – usterki dyskwalifikują kilkuletnie samochody. Pół biedy, jeśli pojazd jest naprawiany na bieżąco, choćby przy użyciu części używanych (nie zawsze to możliwe). Gorzej, jeśli zaniedbacie serwisowanie auta, a pokusa jest duża.