Gdy absolutnym priorytetem są niskie koszty paliwa, lepiej wybrać egzemplarz z silnikiem Diesla, pod warunkiem, że nie będzie to jednak fordowska jednostka 1.8, ale pochodzące z francuskiego koncernu PSA diesle 1.6 i 2.0.
Mniejszy z nich jest bardzo oszczędny, ale wymaga szczególnej dbałości o jakość oleju i jego odpowiednio częste wymiany – bez tego m.in. turbosprężarki okazują się bardzo nietrwałe.
Wybierając starszego diesla zamiast silnika benzynowego, warto jednak zawsze pamiętać, że koszty ewentualnych napraw mogą łatwo pochłonąć wszystko to, co zaoszczędziliście podczas tankowania. Korozja (szczególnie w autach do 2007 roku), wycieki oleju i problemy z przekładniami kierowniczymi to typowe mankamenty tego modelu.
Polecane silniki: 1.6, 2.0 TDCi
Ford Focus II - plusy
Sporo miejsca w środku, dobre prowadzenie, duży wybór aut, dobre silniki Diesla (PSA), duża oferta części.
Ford Focus II - minusy
Silniki benzynowe miewają problemy na gazie, kosztowne naprawy wyeksploatowanych diesli, korozja.
Dane techniczne | 1.6 | 2.0 | 2.0 TDCi |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | łańcuch | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1596 | 1999 | 1997 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 74/100/6000 | 107/145/6000 | 100/136/2000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 150/4000 | 185/4500 | 320/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 180 | 206 | 203 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 11,9 | 9,2 | 9,3 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,7/5,5/6,7 | 9,8/5,4/7,1 | 7,4/4,4/5,4 |
Nasza ocena: 3+