Gdy absolutnym priorytetem są niskie koszty paliwa, lepiej wybrać egzemplarz z silnikiem Diesla, pod warunkiem, że nie będzie to jednak fordowska jednostka 1.8, ale pochodzące z francuskiego koncernu PSA diesle 1.6 i 2.0.

Mniejszy z nich jest bardzo oszczędny, ale wymaga szczególnej dbałości o jakość oleju i jego odpowiednio częste wymiany – bez tego m.in. turbosprężarki okazują się bardzo nietrwałe.

Wybierając starszego diesla zamiast silnika benzynowego, warto jednak zawsze pamiętać, że koszty ewentualnych napraw mogą łatwo pochłonąć wszystko to, co zaoszczędziliście podczas tankowania. Korozja (szczególnie w autach do 2007 roku), wycieki oleju i problemy z przekładniami kierowniczymi to typowe mankamenty tego modelu.

Polecane silniki: 1.6, 2.0 TDCi

Ford Focus II - plusy

Sporo miejsca w środku, dobre prowadzenie, duży wybór aut, dobre silniki Diesla (PSA), duża oferta części.

Ford Focus II - minusy

Silniki benzynowe miewają problemy na gazie, kosztowne naprawy wyeksploatowanych diesli, korozja.

Dane techniczne 1.6 2.0 2.0 TDCi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek łańcuch pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1596 1999 1997
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 74/100/6000 107/145/6000 100/136/2000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 150/4000 185/4500 320/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 180 206 203
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,9 9,2 9,3
Spalanie (l/100 km)** 8,7/5,5/6,7 9,8/5,4/7,1 7,4/4,4/5,4

Nasza ocena: 3+