Szukając używanego Forda Focusa, znajdziecie wiele nowoczesnych, ciekawych elementów wyposażenia wspomagających kierowcę, jak np. system awaryjnego hamowania automatycznego (zapobiegający drobnym kolizjom) czy automatyczne parkowanie. Pamiętajcie jednak, że nabywców na rynku wtórnym jeszcze bardziej niż „bajery” interesują niskie koszty napraw. A tu w Fordzie Focusie zaczynają się kłopoty. Wiele aut ma za sobą poflotową przeszłość. To nie musi być problem, ale często wiąże się z ogromnym przebiegiem – najtańsze Focusy III przejechały już 300-500 tys. km. Poza tym wiele aut pochodzi z importu, a wówczas przebieg bywa trudny do potwierdzenia.

Ford Focus Foto: Auto Świat
Ford Focus

W przypadku Forda Focusa III spośród silników polecimy – inaczej niż w Focusie II – diesle. Odmiana 1.6 (tylko 8-zaworowa, w której wyeliminowano duże problemy ze smarowaniem) bez kłopotu wytrzymuje nawet 300 tys. km. Sprawnie działa DPF, trwałe jest dwumasowe koło zamachowe. Częściej zawodzą wtryskiwacze, ale ich regeneracja jest stosunkowo tania. Przypadki przegrzania kadłuba są tu naprawdę sporadyczne.