Nie inaczej jest z modelem Civic, który w większości odmian sprawdzi się w roli auta rodzinnego. O ile szósta generacja modelu była "przytulna", żeby nie powiedzieć ciasnawa, to auta widocznej na zdjęciu generacji siódmej są naprawdę przestronne, przy czym, mimo proporcji zbliżonych do vana, nie zatraciły temperamentu i zdolności do dawania przyjemności z jazdy.

Jak to w autach japońskich – lakier jest cieniutki, a blacha podatna na rdzę (to dziś największy problem większości aut!). Za to technika – poza pewnymi wyjątkami – uchodzi za solidną.

Do tych wyjątków zaliczają się przekładnie kierownicze (np. niedomaga silnik elektryczny) i skrzynie biegów (hałasują łożyska). Benzyniaki lubią czasem popijać olej, ale to one są lepszym wyborem od kontrowersyjnego diesla 1.7 produkcji Isuzu.

Polecane silniki: 1.4, 1.6, 2.0

Honda Civic VII (2001-06) - plusy

Bardzo przestronne i doskonale wykończone wnętrze, solidne silniki i zawieszenie, niezłe wyposażenie.

Honda Civic VII (2001-06) - minusy

Podatność na korozję, zużycie oleju przez silniki benzynowe, delikatna przekładnia kierownicza.

Dane techniczne 1.4 1.6 2.0
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 benz. R4/16
Układ rozrządu  OHC OHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1396 1590 1998
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 66/90/5600 81/110/5600 118/160/6500
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 130/4300 152/4300 179/5000
Prędkość maksymalna (km/h)* 177 187 208
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 11,8 9,9 8,5
Spalanie (l/100 km)** 8,3/5,4/6,3 8,6/5,5/6,6 10,6/6,1/7,8

Nasza ocena: 4-