Nie inaczej jest z modelem Civic, który w większości odmian sprawdzi się w roli auta rodzinnego. O ile szósta generacja modelu była "przytulna", żeby nie powiedzieć ciasnawa, to auta widocznej na zdjęciu generacji siódmej są naprawdę przestronne, przy czym, mimo proporcji zbliżonych do vana, nie zatraciły temperamentu i zdolności do dawania przyjemności z jazdy.
Jak to w autach japońskich – lakier jest cieniutki, a blacha podatna na rdzę (to dziś największy problem większości aut!). Za to technika – poza pewnymi wyjątkami – uchodzi za solidną.
Do tych wyjątków zaliczają się przekładnie kierownicze (np. niedomaga silnik elektryczny) i skrzynie biegów (hałasują łożyska). Benzyniaki lubią czasem popijać olej, ale to one są lepszym wyborem od kontrowersyjnego diesla 1.7 produkcji Isuzu.
Polecane silniki: 1.4, 1.6, 2.0
Honda Civic VII (2001-06) - plusy
Bardzo przestronne i doskonale wykończone wnętrze, solidne silniki i zawieszenie, niezłe wyposażenie.
Honda Civic VII (2001-06) - minusy
Podatność na korozję, zużycie oleju przez silniki benzynowe, delikatna przekładnia kierownicza.
Dane techniczne | 1.4 | 1.6 | 2.0 |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | benz. R4/16 |
Układ rozrządu | OHC | OHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1396 | 1590 | 1998 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 66/90/5600 | 81/110/5600 | 118/160/6500 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 130/4300 | 152/4300 | 179/5000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 177 | 187 | 208 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 11,8 | 9,9 | 8,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,3/5,4/6,3 | 8,6/5,5/6,6 | 10,6/6,1/7,8 |
Nasza ocena: 4-