Corolla IX nadal kusi trwałą mechaniką, stabilnie pracującą elektroniką i komfortowym oraz trwałym zawieszeniem. Mimo to do zakupu trzeba podchodzić z dystansem. Dlaczego? Ponieważ największym wrogiem modelu jest korozja, która głównie kryje się w podwoziu i obecnie stanowi najpoważniejszy problem znakomitej większości aut.
Radzimy też uważać na auta z początkowych lat produkcji, w przypadku których benzyniaki po pokonaniu 150-200 tys. km potrafiły spalać nadmierne ilości oleju silnikowego, w dieslach z kolei szwankuje osprzęt, choć nie jest to efekt kiepskiej trwałości, lecz po prostu dużych przebiegów. Tak czy inaczej, zadbana i nieprzesadnie skorodowana (wielu właścicieli wykonało dodatkowe zabezpieczenie przed rdzą) Corolla IX nie psuje się nadmiernie. Z benzyniaków polecamy silniki 1.4 i 1.6, z diesli można postawić ma bazową wersję 1.4 D-4D. Auto nadal dobrze trzyma cenę.
Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.4 d-4d
Plusy
Dobra trwałość mechaniki i elektryki, łatwa odsprzedaż, rozsądne koszty eksploatacji, dobry komfort jazdy.
Minusy
Coraz większe problemy z korozją podwozia, starsze benzyniaki „biorą” olej, kłopoty z łożyskami skrzyni 5b.
Dane techniczne | 1.4 | 1.6 | 1.4 D-4d |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/8 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | OHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1398 | 1598 | 1364 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 71/97/6000 | 81/110/6000 | 66/90/3800 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 130/4400 | 150/4800 | 190/1800 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 185 | 190 | 180 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,0 | 10,2 | 14,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,4/5,7/6,7 | 9,0/5,9/7,0 | 5,7/4,3/4,8 |
Nasza ocena: 4-