Corolla IX nadal kusi trwałą mechaniką, stabilnie pracującą elektroniką i komfortowym oraz trwałym zawieszeniem. Mimo to do zakupu trzeba podchodzić z dystansem. Dlaczego? Ponieważ największym wrogiem modelu jest korozja, która głównie kryje się w podwoziu i obecnie stanowi najpoważniejszy problem znakomitej większości aut.

Radzimy też uważać na auta z początkowych lat produkcji, w przypadku których benzyniaki po pokonaniu 150-200 tys. km potrafiły spalać nadmierne ilości oleju silnikowego, w dieslach z kolei szwankuje osprzęt, choć nie jest to efekt kiepskiej trwałości, lecz po prostu dużych przebiegów. Tak czy inaczej, zadbana i nieprzesadnie skorodowana (wielu właścicieli wykonało dodatkowe zabezpieczenie przed rdzą) Corolla IX nie psuje się nadmiernie. Z benzyniaków polecamy silniki 1.4 i 1.6, z diesli można postawić ma bazową wersję 1.4 D-4D. Auto nadal dobrze trzyma cenę.

Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.4 d-4d

Plusy

Dobra trwałość mechaniki i elektryki, łatwa odsprzedaż, rozsądne koszty eksploatacji, dobry komfort jazdy.

Minusy

Coraz większe problemy z korozją podwozia, starsze benzyniaki „biorą” olej, kłopoty z łożyskami skrzyni 5b.

Dane techniczne 1.4 1.6 1.4 D-4d
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/8
Układ rozrządu  DOHC DOHC OHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1398 1598 1364
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 71/97/6000 81/110/6000 66/90/3800
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 130/4400 150/4800 190/1800
Prędkość maksymalna (km/h)* 185 190 180
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,0 10,2 14,5
Spalanie (l/100 km)** 8,4/5,7/6,7 9,0/5,9/7,0 5,7/4,3/4,8

Nasza ocena: 4-