Trwałość tego modelu jest naprawdę na dobrym poziomie, a jeśli do tego dodamy atrakcyjną relację ceny do wieku, niedrogie części i prostą budowę, to rysuje się obraz samochodu, który jest wart uwagi.

Tym bardziej gdy celuje się w kompakt za 15-20 tys. zł (spory wybór na rynku wtórnym). W ofercie znajdziecie tylko 5-drzwiową wersję hatchback, która ma spory bagażnik (400 l). Wysoko oceniamy benzyniaka 1.4 T-jet, czyli jedną z najbardziej udanych jednostek downsizingowych sprzed 10 lat. Pamiętajcie tylko, że motor ten do 2010 r. łączono z awaryjną skrzynią M32 (C544). Jednak za ok. 20 tys. zł bez problemu kupicie Bravo po 2010 roku. Z turbodiesli polecamy wersje 1.6 (do spokojnej jazdy) i 2.0 (do nieco bardziej dynamicznej).

Polecane silniki: 1.4 T-Jet, 2.0 M-Jet

Plusy

Rozsądne koszty eksploatacji, atrakcyjna relacja ceny do wieku, udany benzyniak 1.4 T-jet.

Minusy

Przeciętna ilość miejsca z tyłu, awarie skrzyń M32, niedomagania układu Multiair (kłopoty z modułem).

Dane techniczne 1.4 T-JET 1.9 m-JET 2.0 m-JET
Silnik – typ, liczba zaworów t.benz. R4/16 t.diesel R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 1368 1910 1956
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 88/120/5000 110/150/4000 121/165/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 200/1750 320/2000 360/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 197 209 215
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,6 9.0 8,2
Spalanie (l/100 km)** 8,1/5,3/6,3 7,5/4,5/5,6 6,9/4,3/5,3

Nasza ocena: 4