Trwałość tego modelu jest naprawdę na dobrym poziomie, a jeśli do tego dodamy atrakcyjną relację ceny do wieku, niedrogie części i prostą budowę, to rysuje się obraz samochodu, który jest wart uwagi.
Tym bardziej gdy celuje się w kompakt za 15-20 tys. zł (spory wybór na rynku wtórnym). W ofercie znajdziecie tylko 5-drzwiową wersję hatchback, która ma spory bagażnik (400 l). Wysoko oceniamy benzyniaka 1.4 T-jet, czyli jedną z najbardziej udanych jednostek downsizingowych sprzed 10 lat. Pamiętajcie tylko, że motor ten do 2010 r. łączono z awaryjną skrzynią M32 (C544). Jednak za ok. 20 tys. zł bez problemu kupicie Bravo po 2010 roku. Z turbodiesli polecamy wersje 1.6 (do spokojnej jazdy) i 2.0 (do nieco bardziej dynamicznej).
Polecane silniki: 1.4 T-Jet, 2.0 M-Jet
Plusy
Rozsądne koszty eksploatacji, atrakcyjna relacja ceny do wieku, udany benzyniak 1.4 T-jet.
Minusy
Przeciętna ilość miejsca z tyłu, awarie skrzyń M32, niedomagania układu Multiair (kłopoty z modułem).
Silnik – typ, liczba zaworów | t.benz. R4/16 | t.diesel R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1368 | 1910 | 1956 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 88/120/5000 | 110/150/4000 | 121/165/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 200/1750 | 320/2000 | 360/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 197 | 209 | 215 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,6 | 9.0 | 8,2 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,1/5,3/6,3 | 7,5/4,5/5,6 | 6,9/4,3/5,3 |
Nasza ocena: 4