Logo
UżywaneCo warto kupićFord EcoSport - Czy jest to samochód dla Ciebie?

Ford EcoSport - Czy jest to samochód dla Ciebie?

Robert Rybicki
Robert Rybicki
Adam Włodarz
Adam Włodarz
  • Ford EcoSport łączy cechy małego vana i crossovera
  • Samochód zdecydowanie poprawił się po liftingu z 2017 roku, w poprawie jakości pomogło także to, że na europejski rynek EcoSporta, zaczęto produkować lokalnie
  • Większość dostępnych na rynku egzemplarzy ma silnik 1.0 EB, który ciężko polecić z czystym sumieniem
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Ford EcoSport zadebiutował na rynkach: chińskim, brazylijskim, indyjskim i rosyjskim w 2012 roku. Rok później trafił do Europy, ale na Starym Kontynencie sukcesu nie odniósł. Produkowany w Indiach EcoSport miał bowiem zbyt niską jak na standardy europejskich klientów jakość wykonania. Źle spasowane blachy nadwozia, bardzo słabe plastiki w kabinie i podwyższona awaryjność, nie przysporzyły mu specjalnego grona wielbicieli. Po krytyce Ford poszedł po rozum do głowy i zmienił fabrykę z indyjskiej na rumuńską (od jesieni 2017 r.), przy okazji nieco modernizując ten model. Nowy przód, brak koła zapasowego przymocowanego do otwieranej na bok tylnej klapy i nowy kokpit z systemem multimedialnym, rodem z najnowszej Fiesty VII. Nie dało się jednak ukryć, że EcoSport powstał na bazie poprzedniej, nieco już w 2017 roku przestarzałej Fiesty VI. Wersja po liftingu trafiła też do oficjalnej sprzedaży w Polsce, ale jej sprzedaż była dość marginalna, na rynku dominują więc auta z importu.

Udostępnij:
Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz
Posłuchaj artykułu
Posłuchaj artykułu
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium