Auto Świat Używane Co warto kupić Ford EcoSport - Czy jest to samochód dla Ciebie?

Ford EcoSport - Czy jest to samochód dla Ciebie?

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz

EcoSport to samochód światowy Forda, który na wielu rynkach odniósł sukces. W Europie był nieco spóźnionym graczem, a do tego początkowo oferował niewystarczającą jakość wykonania, która zraziła klientów. Sprawdziliśmy, jak trwałość tego modelu wygląda dzisiaj.

Ford EcoSport – poradnik kupującego
Ford EcoSport – poradnik kupującegoAuto Bild
  • Ford EcoSport łączy cechy małego vana i crossovera
  • Samochód zdecydowanie poprawił się po liftingu z 2017 roku, w poprawie jakości pomogło także to, że na europejski rynek EcoSporta, zaczęto produkować lokalnie
  • Większość dostępnych na rynku egzemplarzy ma silnik 1.0 EB, który ciężko polecić z czystym sumieniem

Ford EcoSport zadebiutował na rynkach: chińskim, brazylijskim, indyjskim i rosyjskim w 2012 roku. Rok później trafił do Europy, ale na Starym Kontynencie sukcesu nie odniósł. Produkowany w Indiach EcoSport miał bowiem zbyt niską jak na standardy europejskich klientów jakość wykonania. Źle spasowane blachy nadwozia, bardzo słabe plastiki w kabinie i podwyższona awaryjność, nie przysporzyły mu specjalnego grona wielbicieli. Po krytyce Ford poszedł po rozum do głowy i zmienił fabrykę z indyjskiej na rumuńską (od jesieni 2017 r.), przy okazji nieco modernizując ten model. Nowy przód, brak koła zapasowego przymocowanego do otwieranej na bok tylnej klapy i nowy kokpit z systemem multimedialnym, rodem z najnowszej Fiesty VII. Nie dało się jednak ukryć, że EcoSport powstał na bazie poprzedniej, nieco już w 2017 roku przestarzałej Fiesty VI. Wersja po liftingu trafiła też do oficjalnej sprzedaży w Polsce, ale jej sprzedaż była dość marginalna, na rynku dominują więc auta z importu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Autor Adam Włodarz
Adam Włodarz