Lepiej jeździć bez stresu nieco starszym autem niż silić się na młodsze, za to bardziej zawodne. Oczywiście, Accord też nie jest bez wad. Jako główną wymienimy korozję – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia.
Kolejna wada to ograniczona funkcjonalność, bez kłopotu znajdziecie bardziej obszerną klasę średnią. Jeśli chodzi o wybór silnika (w Europie oferowano tylko 3 jednostki), to radzimy postawić na benzynową 2-litrówkę (155 KM) – niezła trwałość, rozsądne spalanie, przyzwoita dynamika. Więcej emocji zapewnia wersja 2.4/190 KM, ale pali już nieco więcej i po większych przebiegach często spala większe ilości oleju. Diesel 2.2 i-CTDi? To solidny silnik, ale dziś może wymagać już drogich napraw.
Polecane silniki: 2.0, 2.4, 2.2 i-CTDi
Plusy
Dobra trwałość mechaniki i elektryki, niezłe własności jezdne, duży popyt na zadbane egzemplarze.
Minusy
Kiepska relacja ceny do wieku, coraz częściej problemy z korozją, drogi w naprawach silnik Diesla.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 | 2354 | 2204 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 114/155/6000 | 140/190/6800 | 103/140/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 190/4500 | 223/4500 | 340/2000 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 217 | 227 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,2 | 7,9 | 9,4 |
Spalanie (l/100 km)** | 10,7/6,5/8,0 | 12,7/6,9/9,0 | 6,7/4,6/5,4 |
Nasza ocena: 5-