Lepiej jeździć bez stresu nieco starszym autem niż silić się na młodsze, za to bardziej zawodne. Oczywiście, Accord też nie jest bez wad. Jako główną wymienimy korozję – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia.
Kolejna wada to ograniczona funkcjonalność, bez kłopotu znajdziecie bardziej obszerną klasę średnią. Jeśli chodzi o wybór silnika (w Europie oferowano tylko 3 jednostki), to radzimy postawić na benzynową 2-litrówkę (155 KM) – niezła trwałość, rozsądne spalanie, przyzwoita dynamika. Więcej emocji zapewnia wersja 2.4/190 KM, ale pali już nieco więcej i po większych przebiegach często spala większe ilości oleju. Diesel 2.2 i-CTDi? To solidny silnik, ale dziś może wymagać już drogich napraw.
Polecane silniki: 2.0, 2.4, 2.2 i-CTDi
Plusy
Dobra trwałość mechaniki i elektryki, niezłe własności jezdne, duży popyt na zadbane egzemplarze.
Minusy
Kiepska relacja ceny do wieku, coraz częściej problemy z korozją, drogi w naprawach silnik Diesla.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
łańcuch
|
łańcuch
|
łańcuch
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1998
|
2354
|
2204
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
114/155/6000
|
140/190/6800
|
103/140/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
190/4500
|
223/4500
|
340/2000
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
217
|
227
|
210
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
9,2
|
7,9
|
9,4
|
Spalanie (l/100 km)**
|
10,7/6,5/8,0
|
12,7/6,9/9,0
|
6,7/4,6/5,4
|
Nasza ocena: 5-