Lepiej jeździć bez stresu nieco starszym autem niż silić się na młodsze, za to bardziej zawodne. Oczywiście, Accord też nie jest bez wad. Jako główną wymienimy korozję – przed kupnem zalecamy dokładne oględziny podwozia.

Kolejna wada to ograniczona funkcjonalność, bez kłopotu znajdziecie bardziej obszerną klasę średnią. Jeśli chodzi o wybór silnika (w Europie oferowano tylko 3 jednostki), to radzimy postawić na benzynową 2-litrówkę (155 KM) – niezła trwałość, rozsądne spalanie, przyzwoita dynamika. Więcej emocji zapewnia wersja 2.4/190 KM, ale pali już nieco więcej i po większych przebiegach często spala większe ilości oleju. Diesel 2.2 i-CTDi? To solidny silnik, ale dziś może wymagać już drogich napraw.

Polecane silniki: 2.0, 2.4, 2.2 i-CTDi

Plusy

Dobra trwałość mechaniki i elektryki, niezłe własności jezdne, duży popyt na zadbane egzemplarze.

Minusy

Kiepska relacja ceny do wieku, coraz częściej problemy z korozją, drogi w naprawach silnik Diesla.

Dane techniczne 2.0 2.4 2.2 i-Ctdi
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1998 2354 2204
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 114/155/6000 140/190/6800 103/140/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 190/4500 223/4500 340/2000
Prędkość maksymalna (km/h)* 217 227 210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 9,2 7,9 9,4
Spalanie (l/100 km)** 10,7/6,5/8,0 12,7/6,9/9,0 6,7/4,6/5,4

Nasza ocena: 5-