Pojemność bagażnika zależy od wersji nadwozia – w hatchbacku 300-1163 l, w kombi 480-1460 l. W przypadku aut sprzed liftingu (2007-10) najlepszym zakupem są benzyniaki bez doładowania – 1.4/86 i 1.6/105 KM.
Bazowy napęd 1.2 HTP (R3) jest za słaby do Fabii – to wersja emerycka, do toczenia się, a nie jazdy. Jeśli natomiast chodzi o popularne benzyniaki w Fabii po liftingu (2010-14), to nadal jedynym sensownym wyborem jest motor 1.4/86 KM, gdyż nowoczesne wersje TSI (1.2 i 1.4 – większa o mocy 180 KM tylko w Fabii RS) borykają się z wieloma poważnymi problemami. Co do diesli: warto rozejrzeć się za odmianami R4 – do 2010 r. wersja 1.9 TDI z PD/105 KM, później 1.6 TDI (CR).
Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.6 i 1.9 TDI
Plusy
Duży popyt na rynku, obszerne wnętrze i pojemny bagażnik, rozsądne ceny części, niezła ogólna trwałość.
Minusy
Problematyczne silniki: 1.2 HTP, 1.2 i 1.4 TSI oraz 1.4 TDI, wiele odpicowanych aut pofirmowych.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R4/16
|
benz. R4/16
|
t.diesel R4/16
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
1390
|
1598
|
1598
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
63/86/5000
|
77/105/5600
|
66/90/4200
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
132/3800
|
153/3800
|
230/1500
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
174
|
190
|
176
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
12,3
|
10,1
|
12,6
|
Spalanie (l/100 km)**
|
8,6/4,8/5,9
|
9,1/5,6/6,9
|
5,1/3,6/4,2
|
Nasza ocena: 4