Pojemność bagażnika zależy od wersji nadwozia – w hatchbacku 300-1163 l, w kombi 480-1460 l. W przypadku aut sprzed liftingu (2007-10) najlepszym zakupem są benzyniaki bez doładowania – 1.4/86 i 1.6/105 KM.
Bazowy napęd 1.2 HTP (R3) jest za słaby do Fabii – to wersja emerycka, do toczenia się, a nie jazdy. Jeśli natomiast chodzi o popularne benzyniaki w Fabii po liftingu (2010-14), to nadal jedynym sensownym wyborem jest motor 1.4/86 KM, gdyż nowoczesne wersje TSI (1.2 i 1.4 – większa o mocy 180 KM tylko w Fabii RS) borykają się z wieloma poważnymi problemami. Co do diesli: warto rozejrzeć się za odmianami R4 – do 2010 r. wersja 1.9 TDI z PD/105 KM, później 1.6 TDI (CR).
Polecane silniki: 1.4, 1.6, 1.6 i 1.9 TDI
Plusy
Duży popyt na rynku, obszerne wnętrze i pojemny bagażnik, rozsądne ceny części, niezła ogólna trwałość.
Minusy
Problematyczne silniki: 1.2 HTP, 1.2 i 1.4 TSI oraz 1.4 TDI, wiele odpicowanych aut pofirmowych.
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 1390 | 1598 | 1598 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 63/86/5000 | 77/105/5600 | 66/90/4200 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 132/3800 | 153/3800 | 230/1500 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 174 | 190 | 176 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,3 | 10,1 | 12,6 |
Spalanie (l/100 km)** | 8,6/4,8/5,9 | 9,1/5,6/6,9 | 5,1/3,6/4,2 |
Nasza ocena: 4