Tym bardziej gdy dysponujecie kwotą 20-30 tys. zł – duży wybór, w zasięgu ręki są auta po liftingu (jesień 2013 r.).
Choć Swift V wygląda podobnie do poprzednika, ma sporo nowych rozwiązań – zmieniono konstrukcję karoserii, design wnętrza, pojawił się nowy silnik 1.2, którego polecamy do spokojnej jazdy. Jest jeszcze mocniejszy benzyniak 1.6, który zapewnia już naprawdę niezłe osiągi. Co ważne, obie jednostki są trwałe, a jedynie w wersji 1.2 dyskusyjna okazała się trwałość koła pasowego pompy cieczy (partia aut), a w skrzyni biegów zawodzi łożyskowanie. Diesel 1.3 pochodzący z Fiata nie był oferowany w Polsce i jest rzadkością w ogłoszeniach. Jeśli chodzi o walory użytkowe, Swift nie jest dużym autem (przeciętnej wielkości kabina, skromne bagażniki), a wersja 3d jest 4-miejscowa.
Polecane silniki: 1.2, 1.6
Plusy
Udane jednostki benzynowe (wysoka trwałość, rozsądne spalanie), mało poważnych awarii, wersja 4x4.
Minusy
Niewielki wybór na rynku, skromna paleta silników, przeciętna ilość miejsca w kabinie i bagażniku.
Dane techniczne | 1.2 | 1.6 | 1.3 DDiS |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1242 | 1586 | 1248 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 69/94/6000 | 100/136/6900 | 55/75/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 118/4800 | 160/4400 | 190/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 165 | 195 | 165 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 12,3 | 8,7 | 12,7 |
Spalanie (l/100 km)** | 6,1/4,4/5,0 | 8,4/5,2/6,4 | 4,8/3,6/4,1 |
Nasza ocena: 5—