Tym bardziej gdy dysponujecie kwotą 20-30 tys. zł – duży wybór, w zasięgu ręki są auta po liftingu (jesień 2013 r.).

Choć Swift V wygląda podobnie do poprzednika, ma sporo nowych rozwiązań – zmieniono konstrukcję karoserii, design wnętrza, pojawił się nowy silnik 1.2, którego polecamy do spokojnej jazdy. Jest jeszcze mocniejszy benzyniak 1.6, który zapewnia już naprawdę niezłe osiągi. Co ważne, obie jednostki są trwałe, a jedynie w wersji 1.2 dyskusyjna okazała się trwałość koła pasowego pompy cieczy (partia aut), a w skrzyni biegów zawodzi łożyskowanie. Diesel 1.3 pochodzący z Fiata nie był oferowany w Polsce i jest rzadkością w ogłoszeniach. Jeśli chodzi o walory użytkowe, Swift nie jest dużym autem (przeciętnej wielkości kabina, skromne bagażniki), a wersja 3d jest 4-miejscowa.

Polecane silniki: 1.2, 1.6

Plusy

Udane jednostki benzynowe (wysoka trwałość, rozsądne spalanie), mało poważnych awarii, wersja 4x4.

Minusy

Niewielki wybór na rynku, skromna paleta silników, przeciętna ilość miejsca w kabinie i bagażniku.

Dane techniczne 1.2 1.6 1.3 DDiS
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R4/16 benz. R4/16 t.diesel R4/16
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu łańcuch łańcuch łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 1242 1586 1248
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 69/94/6000 100/136/6900 55/75/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 118/4800 160/4400 190/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 165 195 165
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 12,3 8,7 12,7
Spalanie (l/100 km)** 6,1/4,4/5,0 8,4/5,2/6,4 4,8/3,6/4,1

Nasza ocena: 5—