Tyle że kierowanie się prestiżem i charyzmą danego modelu przy zakupie auta za mniej niż 10 tys. zł to niemal pewny sposób na to, żeby narobić sobie problemów. Na co więc możecie liczyć? Z pozytywów: bogate wyposażenie w dziedzinie bezpieczeństwa, świetny wygląd z zewnątrz, bardzo dobre silniki benzynowe.
Żeby jednak te plusy nie przysłoniły wam minusów: Volvo S60 nie jest przesadnie przestronne, jego środek (głównie fotele) często niezbyt ładnie się starzeje, automatyczne skrzynie biegów są awaryjne, podobnie jak elementy układu przeniesienia napędu w odmianach 4x4, naprawy silników Diesla i elektroniki też potrafią wygenerować spore wydatki.
Problemem są także koszty serwisu i części. ASO można z góry skreślić, popularne hurtownie części też nie mają dla tego modelu zbyt dobrej oferty – warto szukać specjalistów od aut marki Volvo.
Polecane silniki: 2.4, 2.4d
Volvo S60 I (2000-09) – plusy
Relatywnie niska cena zakupu jak na wciąż doskonałą prezencję, właściwości jezdne i bezpieczeństwo.
Volvo S60 I (2000-09) – minusy
Wysokie koszty utrzymania, awaryjne automatyczne skrzynie biegów i elementy napędu 4x4.
Silnik – typ, liczba zaworów
|
benz. R5/20
|
benz. R5/20
|
t.diesel R5/20
|
Układ rozrządu
|
DOHC
|
DOHC
|
DOHC
|
Rodzaj napędu rozrządu
|
pasek
|
pasek
|
pasek
|
Pojemność skokowa (cm3)
|
2435
|
2435
|
2401
|
Moc maks. (kW/KM/obr./min)
|
103/140/4500
|
124/170/5900
|
120/163/4000
|
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min)
|
220/3300
|
230/4500
|
340/1750
|
Prędkość maksymalna (km/h)*
|
210
|
225
|
210
|
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*
|
10,2
|
8,7
|
9,5
|
Spalanie (l/100 km)**
|
12,2/6,8/8,8
|
12,3/6,9/8,9
|
8,6/4,9/6,3
|
Nasza ocena: 3+