Tyle że kierowanie się prestiżem i charyzmą danego modelu przy zakupie auta za mniej niż 10 tys. zł to niemal pewny sposób na to, żeby narobić sobie problemów. Na co więc możecie liczyć? Z pozytywów: bogate wyposażenie w dziedzinie bezpieczeństwa, świetny wygląd z zewnątrz, bardzo dobre silniki benzynowe.

Żeby jednak te plusy nie przysłoniły wam minusów: Volvo S60 nie jest przesadnie przestronne, jego środek (głównie fotele) często niezbyt ładnie się starzeje, automatyczne skrzynie biegów są awaryjne, podobnie jak elementy układu przeniesienia napędu w odmianach 4x4, naprawy silników Diesla i elektroniki też potrafią wygenerować spore wydatki.

Problemem są także koszty serwisu i części. ASO można z góry skreślić, popularne hurtownie części też nie mają dla tego modelu zbyt dobrej oferty – warto szukać specjalistów od aut marki Volvo.

Polecane silniki: 2.4, 2.4d

Volvo S60 I (2000-09) – plusy

Relatywnie niska cena zakupu jak na wciąż doskonałą prezencję, właściwości jezdne i bezpieczeństwo.

Volvo S60 I (2000-09) – minusy

Wysokie koszty utrzymania, awaryjne automatyczne skrzynie biegów i elementy napędu 4x4.

Dane techniczne 2.4 2.4 2.4d
Silnik – typ, liczba zaworów benz. R5/20 benz. R5/20 t.diesel R5/20
Układ rozrządu  DOHC DOHC DOHC
Rodzaj napędu rozrządu pasek pasek pasek
Pojemność skokowa (cm3) 2435 2435 2401
Moc maks. (kW/KM/obr./min) 103/140/4500 124/170/5900 120/163/4000
Mak­s. mo­m. ob­r. (Nm/obr./min) 220/3300 230/4500 340/1750
Prędkość maksymalna (km/h)* 210 225 210
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 10,2 8,7 9,5
Spalanie (l/100 km)** 12,2/6,8/8,8 12,3/6,9/8,9 8,6/4,9/6,3

Nasza ocena: 3+