Tyle że kierowanie się prestiżem i charyzmą danego modelu przy zakupie auta za mniej niż 10 tys. zł to niemal pewny sposób na to, żeby narobić sobie problemów. Na co więc możecie liczyć? Z pozytywów: bogate wyposażenie w dziedzinie bezpieczeństwa, świetny wygląd z zewnątrz, bardzo dobre silniki benzynowe.
Żeby jednak te plusy nie przysłoniły wam minusów: Volvo S60 nie jest przesadnie przestronne, jego środek (głównie fotele) często niezbyt ładnie się starzeje, automatyczne skrzynie biegów są awaryjne, podobnie jak elementy układu przeniesienia napędu w odmianach 4x4, naprawy silników Diesla i elektroniki też potrafią wygenerować spore wydatki.
Problemem są także koszty serwisu i części. ASO można z góry skreślić, popularne hurtownie części też nie mają dla tego modelu zbyt dobrej oferty – warto szukać specjalistów od aut marki Volvo.
Polecane silniki: 2.4, 2.4d
Volvo S60 I (2000-09) – plusy
Relatywnie niska cena zakupu jak na wciąż doskonałą prezencję, właściwości jezdne i bezpieczeństwo.
Volvo S60 I (2000-09) – minusy
Wysokie koszty utrzymania, awaryjne automatyczne skrzynie biegów i elementy napędu 4x4.
Dane techniczne | 2.4 | 2.4 | 2.4d |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R5/20 | benz. R5/20 | t.diesel R5/20 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | pasek | pasek | pasek |
Pojemność skokowa (cm3) | 2435 | 2435 | 2401 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 103/140/4500 | 124/170/5900 | 120/163/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 220/3300 | 230/4500 | 340/1750 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 210 | 225 | 210 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 10,2 | 8,7 | 9,5 |
Spalanie (l/100 km)** | 12,2/6,8/8,8 | 12,3/6,9/8,9 | 8,6/4,9/6,3 |
Nasza ocena: 3+