Jest to możliwe w przypadku większości motocykli i skuterów, a jedynym wymaganiem jest posiadanie stelaża. Kufry zazwyczaj są uniwersalne i wygodne, natomiast prawie zawsze drogie. Najtańsze pojemniki na bagaż to wydatek ponad 200 zł, ale nie jest problemem znalezienie trzy- i czterokrotnie droższych. Większość jest łatwa w montażu i (niestety?) równie łatwa w kradzieży. Dlatego prawie wszystkie kuferki (również te prezentowane na zdjęciach) można łatwo zdjąć ze stelaża i wykorzystać jako rodzaj walizki. W każdym razie można je zabrać do domu przed pozostawieniem motoru na noc. Jedynym elementem, który przymocowany jest na stałe do pojazdu jest plastikowa nakładka, nie przedstawiająca żadnej wartości dla złodzieja. Przed wyborem właściwego pojemnika należy zastanowić się, jaka ilość przestrzeni jest niezbędna. Należy pamiętać, że duży kufer zwiększa rozmiary małego motocykla i z reguły jest droższy od małego. Z drugiej strony przestrzeni ładunkowej w jednośladzie nigdy nie ma zbyt dużo. Dla dbających o wygląd zewnętrzny przewidziano różne kolory i standardy wykończenia. Można wybierać wśród kufrów zrobionych z matowego lub błyszczącego plastiku, z małymi lub wielkimi światłami odblaskowymi. Dla wymagających są eleganckie skórzane wykończenia, za co jednak trzeba zapłacić. Prezentowany skórzany kufer Shad to wydatek blisko 700 złotych, ale są i droższe.W każdym przypadku montaż jest niezwykle prosty i polega na przykręceniu za pomocą czterech śrub plastikowego elementu do stelaża motocykla, na który nakłada się lub wsuwa zasadniczy pojemnik. Zamknięcie kufra za pomocą kluczyka jednocześnie zabezpiecza go przed przypadkowym odpięciem się podczas jazdy. Aby uniknąć kłopotów związanych z przewozem bagażu w tylnej części motocykla, należy unikać umieszczania tam przedmiotów bardzo ciężkich. Pierwszym ograniczeniem jest ładowność kufra, drugim - nie mniej istotnym - wyważenie całego pojazdu.
Dodatkowa przestrzeń
Większość użytkowników pojazdów jednośladowych cierpi na brak miejsca do przewożenia choćby skromnego bagażu. Nie ma sposobu, aby przerobić motocykl na ciężarówkę, ale można postarać się o dodatkowy kufer montowany na stelażu za siedzeniem pasażera.