Logo

Ford Ka I - ekscentryczny ulubieniec kobiet. Opinie

Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński

Prezentacja Forda Ka pierwszej generacji w roku 1996 odbiła się szerokim echem w świecie motoryzacyjnym i nie można się temu dziwić. Podczas gdy w tamtym czasie na rynku dominowało kwadratowe Cinquecento i uśmiechnięte Twingo, mały Ford - posiadający karoserię w kształcie łezki wykończoną ostrymi liniami - wyróżniał się z tłumu. Premiera Ka była ważna dla świata motoryzacji z jeszcze jednego powodu. Stała się bowiem zapowiedzią odważnej, świeżej i nowoczesnej tendencji stylistycznej o nazwie New Edge Design. Niezaprzeczalny urok sprawił, że pękaty hatchback rozkochał w sobie płeć piękną i osiągnął duży sukces. W sumie Ford sprzedał prawie półtora miliona egzemplarzy Ka.

Autor Kuba Brzeziński
Kuba Brzeziński
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu