Dopiero w 1995 roku w ofercie pojawił się 6-cylindrowy motor 2.8 (model 728i). W 1996 roku silnik 3.0 został zaś zastąpiony przez jednostkę o pojemności 3,5 l i mocy 235 KM. Nawet w podstawowej wersji silnikowej BMW serii 7 to samochód zapewniający komfort, bezpieczeństwo i bardzo dużo przyjemności z jazdy. Również wyposażenie większości dostępnych na rynku aut jest bardzo bogate (choć spotkać też można samochody o bardzo dziwnej kompletacji, np. bez elektrycznie sterowanych szyb, ponieważ BMW zawsze stosowało się do żądań nabywców). Trzeba jednak wiedzieć o dwu rzeczach. Po pierwsze - do posiadaczy aut serii 7 w pełni stosuje się znane powiedzenie "Będziesz Miał Wydatki". Utrzymanie samochodu kosztuje znacznie więcej niż, zdawałoby się, niewiele mniej prestiżowego BMW serii 5. Po drugie - auto wymaga od właściciela (lub jego szofera) rzetelnego prowadzenia tzw. obsługi codziennej. Trzeba regularnie zaglądać pod maskę i sprawdzać, czy nie pojawiają się np. wycieki z silnika czy układu chłodzenia. Nawet drobne zaniedbania mogą kosztować bardzo dużo, np. wycieki spod pokrywy zaworów grożą poważną awarią układu zapłonowego, zaś głowica motoru jest bardzo wrażliwa na przegrzanie.