Dopiero w 1995 roku w ofercie pojawił się 6-cylindrowy motor 2.8 (model 728i). W 1996 roku silnik 3.0 został zaś zastąpiony przez jednostkę o pojemności 3,5 l i mocy 235 KM. Nawet w podstawowej wersji silnikowej BMW serii 7 to samochód zapewniający komfort, bezpieczeństwo i bardzo dużo przyjemności z jazdy. Również wyposażenie większości dostępnych na rynku aut jest bardzo bogate (choć spotkać też można samochody o bardzo dziwnej kompletacji, np. bez elektrycznie sterowanych szyb, ponieważ BMW zawsze stosowało się do żądań nabywców). Trzeba jednak wiedzieć o dwu rzeczach. Po pierwsze - do posiadaczy aut serii 7 w pełni stosuje się znane powiedzenie "Będziesz Miał Wydatki". Utrzymanie samochodu kosztuje znacznie więcej niż, zdawałoby się, niewiele mniej prestiżowego BMW serii 5. Po drugie - auto wymaga od właściciela (lub jego szofera) rzetelnego prowadzenia tzw. obsługi codziennej. Trzeba regularnie zaglądać pod maskę i sprawdzać, czy nie pojawiają się np. wycieki z silnika czy układu chłodzenia. Nawet drobne zaniedbania mogą kosztować bardzo dużo, np. wycieki spod pokrywy zaworów grożą poważną awarią układu zapłonowego, zaś głowica motoru jest bardzo wrażliwa na przegrzanie.
Kosztowna "siódemka"
Opisywana generacja BMW serii 7, o fabrycznym oznaczeniu E38, debiutowała wiosną 1994 roku. Podstawowym silnikiem tego modelu została 8--cylindrowa jednostka widlasta o pojemności 3 litrów, montowana już wcześniej (od 1992 roku) w "siódemce" poprzedniej generacji (o oznaczeniu E32).
Auto Świat
Kosztowna "siódemka"