Dodać do tego wystarczy wałki wyrównoważające w czterocylindrowym silniku i dwa rozstawy osi (auta 3- i 5-drzwiowe). Tak ciekawy pod względem konstrukcyjnym wielkoseryjny samochód z pewnością nie mógł przynosić firmie dużych zysków i już na początku lat 80. zdecydowano się na opracowanie nowego modelu.
Istotne modernizacje przeszła karoseria. Kształt zewnętrzny podporządkowano aerodynamice, sylwetka ma kształt klina. Dziś trudno mówić o nowoczesności czy nadzwyczajnej odporności na korozję - tego nie zapewnia praktycznie żaden kilkunastoletni samochód popularny. Również wnętrze Mitsubishi Colta nieco odbiega od współczesnych oczekiwań. Na tylnej kanapie brakuje miejsca na nogi, wąsko jest też na wysokości głów. Tablica rozdzielcza wykonana jest z tworzyw sztucznych, wiele plastików można spotkać w wykończeniu wnętrza.
Mitsubishi Colt - trudno oczekiwać ciszy we wnętrzu auta czy braku ognisk korozji
Nie można oczekiwać większej przestrzeni po nadwoziu 5-drzwiowym - ma ono takie same wymiary (rozstaw osi 238 cm, długość całkowita 387 cm) jak odmiana 3-drzwiowa. Bagażnik hatchbacka może pomieścić 220 l, krawędź załadunku, kształt zakoli i wielkość otworu nie odpowiadają współczesnym "maluchom". Zrezygnowano całkowicie z udziwniania podzespołów mechanicznych, pozostawiono tylko wałki wyważające. Popularny w Europie silnik wysokoprężny ma sporą (jak na wielkość auta) pojemność - 1,8 l. Pozbawiony jest turbosprężarki, rozwija tylko 58 KM (przy 4500 obr./min) i raczej nie osiągnie 150 km/h, jednak trudno mówić o ospałości. "Setkę" osiąga po 15,5 s rozpędzania. Niewielkie wysilenie skutkuje też zadowalającą trwałością (największy problem to nieszczelności). Dzięki zużyciu oleju napędowego na poziomie 5,5 l/100 km 45-litrowy zbiornik paliwa wystarczy na ponad 800 km. Już pierwsza generacja aut miała napędzaną przednią oś, taki też system przejął Mitsubishi Colt z 1984 roku.
Mitsubishi Colt - niezależne zawieszenie wszystkich kół zostało sztywno dostrojone
Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, stabilizator i drążki reakcyjne, w osi tylnej wzdłużne wahacze łączy drążek skrętny. Dodając w miarę skuteczny układ hamulcowy (przód tarcze, tył bębny) zapewniony jest wystarczający poziom bezpieczeństwa. Mitsubishi Colt gnębiony jest usterkami typowymi dla wieku i przebiegu. Autoryzowane serwisy Mitsubishi nie odmawiają pomocy właścicielom starych Coltów, jednak jest ona stosunkowo droga. Wymagana co 90 tys. km wymiana paska rozrządu (fakt że skomplikowana dodatkowymi wałkami) może kosztować nawet 1200 zł. Oryginalne elementy silnikowe dostępne są bez problemów od ręki, elementy blacharskie wymagają zamawiania i oczekiwania.