Auto Świat Używane Opel Astra GSi 2.0 16V: Ściganie za małe pieniądze

Opel Astra GSi 2.0 16V: Ściganie za małe pieniądze

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Choć od zakończenia produkcji Astry GSi minęło już ponad 10 lat, auto nadal potrafi zaskoczyć niejednego fana kompaktowych hot hatchy (na wielu frontach!). To samochód dość trwały, niedrogi w eksploatacji i, co najważniejsze, dający sporo frajdy z jazdy, szczególnie w najmocniejszej odmianie 2.0 16V/150 KM.

Opel Astra GSi 2.0 16V: Ściganie za małe pieniądze
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Opel Astra GSi 2.0 16V: Ściganie za małe pieniądze

Silnik C20XE (oferowany w latach 1991-95, później X20XEV o mocy 136 KM) należy do udanych konstrukcji. Ceniony jest za dobrą wydajność, niezłą trwałość i niskie spalanie. 150-konna Astra 3d (w ofercie była także wersja kombi) do „setki” przyspiesza w ok. 8 s. Zużycie paliwa? Od 6-7 l/100 km podczas spokojnej podróży poza terenem zabudowanym do 11-12 l/100 przy dynamicznej jeździe miejskiej – to naprawdę niezłe wyniki. Pochwalić trzeba też sztywno zestrojone zawieszenie zarówno z punktu widzenia walorów jezdnych, jak i trwałości.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: