Logo
UżywanePoprzeczka w górę

Poprzeczka w górę

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W Europie Zachodniej trzon obrotu samochodami stanowi sprzedaż pojazdów używanych. Dla przykładu w Niemczech w 1998 roku sprzedano około 8 mln aut osobowych, podczas gdy udział nowych pojazdów w tej grupie wyniósł zaledwie nieco poniżej 4 mln sztuk. Podobne tendencje dają się zaobserwować w krajach Unii Europejskiej, gdzie ponad 60 proc. transakcji zakupu aut na rynku wtórnym zawierane jest u dilera i właśnie tam oferta jest najbardziej atrakcyjna.

Jednym z głównych problemów przy zakupie pojazdu używanego jest kwestia jego stanu technicznego. Każdy sprzedawca zachwala swój produkt. Dokonując zakupu, mamy do czynienia z sytuacją, w której informacje o stanie technicznym przekazywane są przez stronę zainteresowaną uzyskaniem możliwie wysokiej ceny. W tym przypadku konieczne wydaje się powołanie arbitra, który nie będąc zależnym od sprzedającego, dokona obiektywnej oceny samochodu.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki